Saturday, October 31, 2009

Livsnjutare!!

Dagarna rullar på i ett fasligt högt tempo.
Jo jag vet.. Det är bara jag som kan bestämma hur fort det ska gå och åt vilket håll.
Det är lätt, på papperet i alla fall. :-)

Denna vecka har varit grym och spännande på samma gång. Visningar av min lägenhet. Spekulanter som tittat, några har varit intresserade, några inte. Av de som ville gå vidare har det blivit tio små negerpojkar... De har trillat av en efter en.
Sist kvar har varit ett ungt par som väntat en vecka (?!) på lånelöfte! Det var nästan så att jag började misstro anledning till denna väntan, men det stämde visst.
Banken (dumt att hänga ut namn..) hade tagit emot lånelöftesansökan, skulle behandla den men lät den ligga kvar på bordet när personen valde att gå på semester. Kunde ju ha lämnat över till någon annan kanske?! Men spekulanterna hängde på och pratade med bossen som återkom efter en kvart med OK på lånelöfte!! Yeeeha!!!
Så om allt går enligt plan, så skrivs köpekontrakt på söndag!!!

Jag har slitit hårt denna vecka med att återuppta gamla kunder och få igång min verksamhet igen. Det är så roligt att tiden bara springer iväg. Det har gått bra så här långt och ska nu utöka och expandera så mycket det bara går.
Jag har mina mål och har nu tid, kraft och energi att göra det. Känns fantastiskt bra.
Kontakta mig så bokar vi!!!! Många fina, nya och exklusiva produkter finns tillgängliga och jag är tillgänglig för dig!

Hjärt kom och hämtade upp mig för en impulsiv lunchdejt vid solbrännan igår. Otroligt god mat och miljön är i stort sett oslagbar. Det är "vårt" place! Där har vi tillbringat nästan hela sommaren med middags picnic flera gånger i veckan och bad varje dag, oavsett väder.
Otroligt med mys!!
Igår kväll kom Smul hit och åt middag med oss. En impulsiv kväll som blev en otroligt trevlig inledning på allhelgonahelgen.
( Tack smul! Allt kommer att bli så bra! )
Jag hade rätt!!!!!! (måste ju bara skriva det hehe )
Hjärt och jag har slagit vad om vilken låt som är öppningslåt på Lasse Winnerbäcks nystartade turné. Det lyckades bli jag som hade rätt!! Hahaha
"Järnvägsspår" kändes bara plötsligt helrätt som öppningslåt. Ser fram emot att få se honom i veckan!!! Najs!!! Tårarna kommer väl att spruta som vanligt när jag går på konsert, det blir så otroligt stort med stämning och uppladdning.

Idag ska jag hämta min bror!! Vi ska ha en trevlig lördagkväll med got mat och dricka och mycket snack. Känns som vi har MASSOR att ta igen. Vad det blir för mat?!
Hmm... Det får nog kanske kocken bestämma :-))
Nu ska jag ut med hunden sen blir det att städa och plocka undan lite från gårdagen!
Sen blir det färd mot Märsta, bror och Hjärt som jobbar idag (stackarn...) Puss!


Ta en filt, en kopp kaffe, tänd lite ljus och sätt dig i soffan och njut av livet. Även av de små detaljerna.
Det är de som gör det hela stort!

Masskram

1 comment:

Mia said...

Det hade du smul..:) och jag är så lycklig för din skull. "Din lycka är oxå min"♥