Monday, October 12, 2009

Yezzzzz!!! :-)

Kommentarsanstormning på bloggen!! Va roligt!!!
Tack alla för fina kommentarer och mail, tack morbror B!

Ojoj vet inte ens var jag ska börja just nu. Det är måndag igen. Helgen har gått lika snabbt som de gjort senaste månaderna.
Skumpafirande i fredags, utekväll med girlies i lördags. Hamnade på ett bonnahak i Vallentuna, very special kan man säga...
Mina två girlies avvek mot hemmet efter en stund. Men innan dess hade vi träffat på fröken "Kluut" och hennes pojkvän D. En tjej jag träffat en gång och det var förra sommaren. Jag ska berätta om henne...
Förra sommaren hade vi en tjejmiddag. Jag kände de flesta men inte fröken "Kluut". Hon är en sån tjej som på nåt sätt har ett stort ljussken runtomkring sig. Man kliver in i rummet och där sitter solen och ljuset självt.
Hon var och är nog en av de vackraste tjejer jag träffat, utan konstigheter. Faktiskt, på riktigt!
Då förra sommaren, pratade vi inte så mycket med varandra. Jag lyssnade och tog in mest.
I lördags kändes det som att vi inte gjort annat än att prata med varandra.
Connection, big time!
Jag följde med "Fröken Kluut" och hennes D hem, ett glas vin och massa snack och skratt innan jag tog en "Taski" till Hjärt för att sova där. Premiär, kan man säga.
Tack för att DU finns "Fröken Kluut", känns som att detta bara är början. Underbara DU!
Denna vecka har varit helt konstigt magisk.
Mycket som har hänt plus att jag har fått flera nya kontakter som känns helt otroliga. Hade det varit för ett år sen, hade jag fortfarande inte tagit någon plats.
Nu är alla mina sinnen öppna, jag vet att varje människa faktiskt tillför något i mitt liv. Dessutom vet jag att jag har massor att tillföra andra, om de är öppna och mottagliga.
S(iNor), Fröken Kluut och söta, fina starka E, trevliga jordnära brudar!
Otroligt!

I går, söndag, åkte Hjärt och jag gemensamt till Å-berga. Mäklaren skulle komma till mig klockan ett för värdering av min lägenhet.
Det blev städning, plock och ett försök till uppvaknande. Liiiite sliten efter lördagens utenatt, ingen vana kan man säga.
Dessutom var det städdag på gården vilken vi smet ifrån... Ajjabajja....
Klockan tre väntades Hjärts föräldrar och syster L, hit. Så vi tog en sväng till centrum innan.
Där vi handlar jobbar söta, fina starka E. Vi stötte på henne där.
Hjärt var efteråt helt övertygad att vi känt varandra länge, men så är det inte.
Vi har endast pratat några gånger, men det känns verkligen som det är länge.
E syster H fick förra året bröstcancer den var aggresiv och hann sprida sig till resten av kroppen. Mitt under H´s behandling så fick E barn och kort därefter även hon beskedet bröstcancer. De stöttade och fanns för varandra under behandlingstiden. Dessvärre klarade inte H´s kropp av cancern, hon avled i augusti -08.
Finns att läsa mera i boken "Livet kan inte vänta" Sara Natt och Dag
Mitt i allt detta har E tagit många svåra, men ändock för hennes del, självklara beslut.
Denna E har en sån enorm styrka och hennes livskraft lyser igenom allt. Det är glädje, lugn, empati och ett så otroligt stort hjärta. Hon är den tjejen jag nämnt tidigare som började prata med mig en dag när hon satt i kassan och jag gick utan hår.
Så modigt.
Så strong.
Hjärts familj fick en snabb guidning i vårt nya område, alltid så mysigt att träffa de!! Hoppas det blir oftare när ni hamnar på norra sidan! :-)
Idag ska jag kontakta mäklaren och boka tid med banken. Känner mig plötsligt otroligt nervös, läskigt!
Men det kommer att bli såååå BRA!!!
Ska sätta lite fart nu men återkommer senare!

Pussgos!

1 comment:

Anonymous said...

Fan att jag bor där jag bor.. jag ville också varit med...

Huset.. jag vill se huset..

Om du visar huset så visar jag planlösningen på det där huset som jag har hittat och som jag bara vill ha...

Kram Pysis