Friday, October 23, 2009

Först och störst!! GRATTIS på 17års dagen STORSON!!

Grattis grattis älskade storson på din 17-årsdag!

Minns morgonen, dagen då du föddes, hur jag klev upp tidigt, tidigt.
Solen sken utanför, en klar kall oktober morgon med lite snö på backen.
Jag satte mig vid köksbordet, alldeles tyst, sydde klart ditt täcke och kudde till din vagn, så gott jag kunde mellan värkarna.
Minns att jag då tänkte "nu börjar ett nytt liv".
Med tårarna rullandes längs med kinderna.
Det var stort.
Det är stort!
Du bestämde dig att din tid att titta ut var kvällstid, så hela dagen fick jag vänta på att få träffa detta mirakel.
En sån otrolig kärlek som strömmade över mig i det ögonblicket du lades på min mage, det går inte att överträffa!
Nu är du 17 år! Sanslöst svårt att begripa att det var 17 år sedan, Du, den lilla, låg på mammas mage, beroende av mig.
Nu är du stor, vill gärna klara dig själv, det hör till att växa upp. Frigöra sig.
Jag Älskar dig alltid, finns alltid för dig!
Ta ett steg i taget så blir allt bra.
Mammas älskade storson!



Fredag och det var många dagar sedan jag skrev...
Men som jag skrev, tusen järn i elden inklusive min sista behandling, det blev för mycket.
Då får bloggen lida :-)
Sista behandlingen gick kanonbra! Piccline är dragen och jag känner mig ganska ok.

Tack fina fina kusse C och H för så otroligt vackra blomster på min nya bana i livet!!!
Tack, Tack, Tack!!!!

Fick ett SKAMbud på min lägenhet i måndags, detta på grund av några hål i väggen. Jag blev galen! Hjärt och jag har arbetat hela veckan med att spackla, slipa och måla det som behövdes göras, sen får spekulanten lägga skambud någonannastans!!! Så det så!
Vi hade för övrigt visning igår kväll, två som var verkligt intresserade. Spännande!
Återvisning på söndag, ska bli intressant att se vad det ger. Hoppas det kommer flera så det kan bli lite budgivning!
Vore skönt att få även det klart.

Besiktning av huset gick över förväntan faktiskt, trodde det skulle vara mera "fel" anmärkningar än det var. Däremot fuktgenomslag i golvet i förrådsdelen, Hjärts blivande arbetsrum. Så jag ska ta en dust med mäklaren idag få se vad det kan ge.

Hela denna vecka har varit katastrofalt mycket. Det känns idag. Magen är i total obalans, mår illa hela tiden. Kan bero på att jag magkatarren förvärrats av flera tillkommande bekymmer.
Men det löser sig så småningom.

Nu ska jag ringa mäklaren, lägga mig och vila en stund och kanske äta något innan dess.
Trötttmössa idag...

Kramen

No comments: