Thursday, October 15, 2009

Tjohej!

Här flyger dagarna iväg!!
Jag hinner inte ens reflektera över att jag inte bloggat, skumt. Men jag ser det som positivt, behovet att skriva av mig kanske inte är lika starkt längre. Jag mår faktiskt bra!

Så gårdagen då..
Det blev många tårar under dagen..
Först hos terapeuten, att bara prata om min glädje, min lycka i och till livet gjorde mig tårig flera gånger om. Jag känner mig lycklig, lugn, harmonisk och alldeles otroligt, galet kär.
Som alltid så tar det på krafterna att tömma och rensa ur det inre förrådet, denna gång var inte annorlunda. Hon är så bra min terapeut, J.
Sen blev det omläggning av piccline, SISTA GÅNGEN! Det blev otroligt känslosamt att berätta hur jag känt och känner. Har ju faktiskt fått nya fina relationer med syrrorna på husläkarmottagningen. Lovade komma in nästa vecka igen, utan omläggning. Tänker ta med mig en tårta och lite fina blommor. De är verkligen underbara!
Tårarna sprutade när jag gick därifrån, insåg att nu börjar nästa episod i livet.
VÅRT liv, utan vita rockar och äckelsjukhuslukt.
Mäklaren hade en privatvisning för en snubbe igår kväll, han lämnar besked på fredag, huruvida han är intresserad av just min lägenhet. Under tiden intog Hjärt, jag, lill och mellanson "middag" på donken.
Lägenheten ligger ut på hemnet nu för övrigt! :-)

Idag blev det tvättstugan...
Mittemellan maskiner kommer jag på att jag ska till läkare kl 11.50, i stan!
Det blev stress och byte mellan tvättstugor så den fick sköta sig själv medan jag var borta.
Sista gången under behandling som jag träffade min läkare på onkologen. Vi gick igenom närmaste framtiden och jag kommer troligen bli hemma fram till januari för att kroppen ska hinna återhämta sig, både psykiskt och fysiskt, men det får jag känna efterhand.
Har också sökt rekreationsbidrag från cancer och trafikskadades riksförbund. Förhoppningsvis
så kommer vi att kunna göra en resa till våren, vi får se.
Jag har fått provsvaren från den nyligen bortopererade knölen, det var "bara" vanlig ärrvävnad. Inget sjukt, inget allvarligt så allt rullar på. SKÖNT!!

Nu är det tvättstugedags igen... Hämta, vika och lägga in.
Mat?? Stekt fläsk, potatis och löksås.

Ses snart!

2 comments:

Anonymous said...

Blir så glad för din/er skull.....Många kramar från en "mamma/valp" ledig Monica

Anonymous said...

Livet är är gott för oss båda.. jag är så lycklig... har nog inte fattat allt än.. att jag snart kan packa en väska för resa.. till Göteborg.. en resa som gör att jag åker trasig... och kommer hem hel.. hel i många ändar..

Kram Pys