Wednesday, June 3, 2009

Tebax!

Har haft några dagar av jag vet inte vad... Haft en del att pyssla med här hemma, småpyssel bara, och tiden har gått så otroligt snabbt.
Men en liten resumé.

I söndags var ju min pappa och bror R här och hjälpte mig, nej fel, de satte upp delar av mitt nya badrum. Jag tittade på. Det ligger utanför mitt kunskapsområde och tålamodet håller inte hela vägen. Jag hade några saker som jag skulle pyssla med, som avloppsröret och dörrarna och handtagen till dessa. Dörrarna sitter på just nu i alla fall. En hink under tvättstället där avloppsröret ska sitta och har inte hittat bra skruv till handtagen. Status just nu!

Måndag:

Fint väder hela dagen, solat, pulat lite med "måsten" och på kvällen bokade jag och hjärts syster L picnic i gräset! Pastasallad, bröd, kaffe och godbitar till det! Hjärt dök upp lite senare.
Det blir fler gånger fast med lite längre framförhållning så Hjärts syster A har möjlighet att följa med också, och Hjärt självklart!!
Tack för en kanonkväll! Tack för krya på dig present och ni är alldeles underbara!!!
Hjärt och jag åkte hem, helt slut och stupade i säng.

Tisdag:

Tiden springer iväg och jag är tydligen lite av en tidsoptimist. Varför stressa för?!
Men då blir det bråttom på slutet när man valt att ligga lite på latsidan.
Städa, plocka undan lite och sedan skulle Martina och barn komma hit på en födelsedagsfika.
Jag hann nästan klart! Hjärt kom hit vid halv fem, M kom vid sex med liten dotter och son och lilla Gizmo valpen. Olivia hade mycket att stå i... Men det gick kanon bra. Fick ett jättefint silverhalsband av Martina m familj, i form av Gullviva. Man kan komplettera i samma serie med ring och örhängen och armband. Ska fnula på det. Fint! Tack så mycket!!
Promenad med hunden och stup i säng.

Onsdag idag...

Mobben mottog första SMS klockan strax efter midnatt... Tack Anna och Fredrik för den fina gesten och för att ni tänker på mig! Är inne och kollar till din blogg A. Väntar med spänning på ert lilla knytte!
Vaknade med Hjärt och ett pussGrattis på födelsedagen! You are the Best!
Det har pipit och ringt i mobben hela morgonen. Otroligt hur många som håller koll på just min dag. Jag som försöker förtränga det hela. Blir inget större firande i år, blev lite fika igår och kanske lite fika med barnen i eftermiddag. Lite roligare mat ikväll, annars lugnt.
Förhoppningsvis blir det en fika med Mita under dagen och sen ska jag till jobbet och kramas lite och fika blir det troligen också, det brukar bli det.
Nästa år blir det lite större, antingen en planerad större fest eller så kanske vi åker iväg till varmare och goare klimat. Det visar sig.

Nu ska jag montera dörrhandtagen på badrumsskåpen och göra ett försök till att få fast avloppsröret under tvättstället.
Återkommer med resultat :-)
Ha en go dag i regnrusket, för det ska jag ha!


Snorpan

2 comments:

anna said...

Mm det känns helt sjukt. Det har inte sjunkit in ännu. Gårdagen när jag fick brevet med datumet känns helt kaos. Och helt fantastiskt.

tack för omtanken, du är för go =) Kläder är ju alltid bra till dom små lortgrisarna. De finns ju hur mkt som helst man vill nästan köpa allting..

kramar // anna

evamargareta said...

Stort grattis på din dag!
Jag önskar dig all lycka. Kramar