Wednesday, June 17, 2009

Onsdag

Upp i ottan, igen...
Hjärt skulle upp vid fem och jag skulle så småningom till SÖS, igen..
Tur att jag har frikort!!
Det blev skön morgonprommis med hund och Hjärt innan han åkte iväg och jobbade och jag påbörjade den härliga resan in mot stan.
9.30 skulle vi, ett antal bröstsystrar och jag, träffa en sjukgymnast och lymfterapeut. (Tänk att det finns såna också?! )
Det var tyvärr inte så givande för mig. Jag har bra rörlighet, inget problem med lymfvätska i armen, inga svullnader, ingen smärta och inte några körtlar tagna i armhålan. Men jag har i alla fall gjort det jag förväntas göra. Ingen kommer att kunna säga att det var på grund av att jag inte gick på informationen som jag fått problem, om det skulle uppstå.
När infon slutade vid tolv, så satt jag och två tjejer kvar och pratade med varandra och med en representant, Gittan, från Amazona, bröstcancerföreningen.
Ett otroligt givande samtal och bra och fina diskussioner.
Vi har bestämt att fortsätta träffas och pratas, bytte telefonnummer.
Känns viktigt att få prata, alla utifrån sin situation. Om sorg, skräck, besvikelse, ilska, tårar, glädje, döden och Livet. Tack för en bra förmiddag tjejor!
Tänkt på dig Marie! Hoppas mötet med onkologen gick bra!

Det krävs så otroligt lite för att förgylla dagen, men också lika lite för att monstret ska komma fram.
Rondeller, är ett monsterframkallande fenomen..
Jag har kommit fram till att jag nog helst inte ska köra bil alls just nu. Inte för att jag inte kan köra (såklart) utan för att jag blir så urbota f-bannad på folk som inte kan köra!
Blinkar höger och ska åka rakt fram!
Ännnu bättre, man stannar mitt i rondellen för att lämna företräde!
I det läget är jag på god väg att parkera bilen och ge de en lektion i rondellkörning, eller cirulationsplatskörning som det så fint heter. (Rondell är den gejen i mitten av cirk.platsen) för att vara korrekt. Annars lär jag väl få på nosen av någon som tycker att man inte ska köra i rabatten.

Idag har jag en träningsvärk som aldrig förr... Efter min löprunda i går tyckte jag att jag värmde upp, sprang lugnt och stretchade ordentligt. Men som det känns i mina ben och benhinnor idag så verkar jag inte gjort någondera... Ajajajajaj.. Blir ingen löprunda i morgon som planerat kan jag säga. Måste nog vila benen ett par dagar.
Hehehe kanske har med åldern att göra?? :-))

Igår kväll ringde de från onkologen. Skriver ett extra inlägg efter det här så ni vet hur det kommer att se ut framöver.

Ikväll ska jag skjutsa son på födelsedagsfest, kanske blir hämtning i natt också. Vad vet jag...
Hjärt kommer när han arbetat klart, lång dag idag.
Jag tänkte göra i ordning pasta carbonara, köpt parmesan till och med. Det brukar jag aldrig ha hemma! Vad man ska göra sig till! :-))

Tills vidare!
Kramar

No comments: