Tuesday, June 23, 2009

Just nu

Vill jag ha i alla fall EN endaste dag utan en tanke på något annat än livet.
Inga sjukvårdssamtal.
Inget cancerprat.
Inget som har med cancereländet att göra.
Önskar att jag kunde ge mig själv ett break.

Fick en fråga om vilken behandling jag kommer att få.
Det är:
FEC, där

F=Fluoracil
E=Epirubicin
C=Cyclofosfamid,
Två av de ges via dropp
Det andra sprutas in i piccline direkt.
Ja, Pernilla! Jag ska njuta av varje sekund, varje minut de kommande två veckorna. Jag ska suga ut alla godbitar ur varenda liten och stor stund.

Hjärt kom förbi och ville göra nåt. Vara ute. Njuta av solen.
Vi åkte till Domarudden.
Hjärt och jag.
Kärlek
Glittrar i ögonen som solen glittrar i vattnet.
Välbehövlig tid med och för varandra, att bara vara.
Impulsivt bad.
Hjärt har åkt hem och jobbat lite.

En dag att bära med sig i minnet.
Såna dagar finns det många.
Minnen finns det fler.
Nästan en ny början på Livet
kan man säga
Träffade nästan Josephine´s syster också :-))

Nu vill lillson också bada förstås...
Jag som tidigare idag sa att det var för kallt för att bada, och så kommer jag hem helt genomblöt! (Jag hade inga badkläder med förstås, utan badade i underkläderna)
Hahahaha
Han tittade med stora ögon och frågade "Har du verkligen badat? På riktigt?! Det säger kanske en del om min badrepertoar :-))
Bildbevis kommer under kvällen!!

Nu ska maten förberedas så vi kan äta när vi kommer hem.
Fisk i ugnen med creme fraiche och röd caviar och pressad potatis till.

Tack för en underbar dag!

Älskar dig Hjärt! Vi ses i morgon!

Kramar

No comments: