Wednesday, June 24, 2009

Perukprovning och ny look!

Jag och mellan och lillson har varit och provat ut peruk till mig idag!
(Storson har slitit hårt ytterligare en dag på jobbet! Jobbar som om det vore Livet!)
Vilken grej! Perukprovning.
Hahaha vi hade jätteroligt!
Här får ni se några exempel Haha
Jag bjuder på det!

Bild nummer 1.
Den första som damen tog fram....
Barnen sa i samstämmig ton: "Nä det ska vara längre hår och blond"
Hmm Oki.. Tänkte jag, Typiskt killar!
"Ok!" sa damen och gick och hämtade nummer 2...













Nummer 2.














Vad jag tyckte om det syns kanske... Eller så är jag bara inte fotogenic :-))
Barnen höll med och tyckte då "mörkt hår ska det va, och långt och lite lockigt"

Sagt och gjort... Stackars damen sprang fram och tillbaka, bläddrade frenetiskt i katalogerna för att se om det fanns något som passade de små herrarna.
Men de pekade på en av skyltdockorna på översta hyllan. Det vill säga, takhöjd.
Damen gjorde allt för att tillgodose de små herrarnas önskemål.
Så hon tog fram stegen och klättrade upp och hämtade den önskade huvudbonaden.
Den satt till slut på mitt huvud.

Bild nummer 3.




















Det är numera min nya look!!! Mina barn hjälpte mig att välja mitt nya utseende.
Och ja... Vad tycker ni??
Jag ska nog spara till långt när det börjar växa ut!!
Gillar min nya look!! :-))
Hjärt gillar också min nya look! :-) ( Trots att den inte var blond! ;-) )

Var ute med hunden för en stund sen. Mötte min granne. Hälsde lika glatt på henne som vanligt. Hahaha hon kände inte igen mig, hon hälsade och gick vidare.
Roligt!

Jag, Hjärt och lill och mellanson var vid Domarudden och badade efter middagen. Mysigt, jag med mitt svallande hår, hahaha kommer ta tid att vänja sig. Får ju inte blöta det i sjö eller bassäng vatten så det blir lite pyssligt. De badade, hoppade plaskade och kastade bollar till varandra. Urmysigt!!
Tack min Hjärt för ytterligare en mysdag!
Tack mina älsklingsgryn för att ni är!

Så mycket kärlek!

3 comments:

Mia said...

Vilken snygging..:) Passar dig perfekt min sessa.

anna said...

Riktigt snyggt :D:D du passar jätte bra i långt hår..
<3

Kamilla said...

Jaa, den var absolut jättesnygg på dig! Jag vet, jag provade oxå en blond,, men såg helsjuk ut i den! Så det blev en lång mörkare till mig med, senare skaffade jag en kortare sak oxå. Den har jag inte gillat alls, men har haft den på mig lite nu de sista veckorna och börjar vänja mig vid den! Tyvärr så bli det långa håret ganska lätt tovigt!
ha en skön helg
kram K