Saturday, June 13, 2009

Första dagen

Idag är första dagen på länge som jag kan känna ett visst lugn inombords.
Hållit en ganska lugn fasad, men när mörkret sakta trängt sig på och stängt in tankar i huvudet och tystnaden blivit öronbedövande, då har murarna rämnat.
För att under mörkrets timmar sedan långsamt byggas upp igen.
Ovissheten är den som varit värst.

Den psykiska och fysiska press som min stackars starka kropp fått stå ut med, tar nu varje dag ut sin rätt.
Tröttheten är obeskrivlig, redan nu. Hur blir det om några månader då?
Huvudet fungerar inte, tankarna kommer halvvägs men inte ända fram. Glömmer bort både viktiga och oviktiga saker. Påbörjar gärna flera saker samtidigt utan att avsluta något. Det fungerar inte som det ska.
Har en stubin som ej är mätbar och tålamodet håller samma mått.
Vill inte längre göra saker som jag inte kan göra med hjärtat, har ingen brådska med någonting. Var sak har sin tid.
Det har sista tiden ställt till problem med tvättkorgen, som tycks ha krympt! :-))
Tvättkorgen och tvättstugan är inte något som jag vill blanda in mitt hjärta i, faktiskt.
Men insett att förr eller senare måste det ju också göras :-)
Hehe så jag har bytt taktik nu.
Jag gör allt jag ska göra med portioner av kärlek. Små eller stora.
Det finns kärlek i allt, till allt.
Glädje över att kunna alls.
Tror ni förstår hur jag menar.

Jag kommer så småningom berätta om vad som kommer hända framöver. Men av hänsyn och respekt för de som står mig nära som alla inte fått informationen ännu, så avvaktar jag.
Vill inte att första informationen ska komma från min blogg.
De är värda mera än så.
Så också jag.
Undrar ni så fråga, det är ok.

Har varit till jobbet och lämnat nytt läkarintyg, det sträcker sig längre fram än jag vågar uttala mig om. Passade på att handla lite. Det tar tid att handla på jobbet kan man säga.. Så trevligt att prata med alla ju!

Dagens mat :

Förrätt: Skagentoast
Varmrätt : Ädelostfyllda hjortfärsbiffar, potatis och kantarell sås, smörslungade morötter
Dessert : Hmm??

Eftersom jag numera är lite kärringen mot strömmen, så ska jag vila före maten!

Kramar

1 comment:

Anna said...

Tänker på dig, du finns i mina tankar vardag..

Ååh vad gott allt de där lät =)
Mm det tar sin lilla tid när man är på Coop, alla hälsar och man vill knappt därifrån..

Massa massa kramar/Anna