Monday, June 8, 2009

Måndag 8 juni

Piratpartiet den största vinnaren i EU-valet. Inget överraskande i sig, det var mera väntat.
Miljöpartiet också ett fantastiskt bra reslutat (kanske något partisk :-) )
Folkpartiet och Marit Paulsen tog sig ett rejält kliv fram också. De skulle dock behöva en lite yngre förmåga men dock med Marits GO.
Hoppas att det blir något bra av det här nu!

Började morgonen med att äta serverad frukost på jobbet! Tack Ewa! för fix av mackor och kokt ägg!!
Fortsatte min resa till KS för rutinkoll av hals och svar på tagna blodprover. Att kliva in på radiumhemmet har hela tiden varit en speciell känsla, extra påtaglig idag. Insåg i väntrummet att jag är en av de som sitter där, de är sjuka. Så också jag.
Vad skulle proverna visa? Har det spridit sig? Kommit tillbaka? Vart kommer det här att sluta? Läkaren en halvtimme försenad vilket gjorde att andningen hade hunnit komma upp i klass med efter ett sprintlopp.
Läkaren kunde efter en stund konstatera att "pulsen är lite för hög". Men under rådande situation och krypande panik så hade det sin förklaring.
Ingen åtgärd.
Darrningarna i kroppen och framförallt händerna har med panikångesten att göra och inte mina läkemedel.
Proverna var utan anmärkning!!! :-))
Halsen utan anmärkning!!! :-)) Dessutom har den läkt bra!
På min begäran kommer jag nu att få kontroll var tredje månad istället för en gång per år som det annars hade blivit från och med nu. Specieltt med tanke på cellgift/antihormonbehandling som jag räknar med att jag kommer att få. Besked på onsdag om det.
Lättnaden att proverna och halsen såg bra ut gjorde nästan så att luften gick ur mig. Reaktionen lät inte vänta på sig.. Tårarna är kusligt nära hela tiden, för allt och inget.
Skakar i kroppen och den enorma tröttheten slog till, blev en kaffe innan jag åkte hemåt.

I eftermiddag har jag blivit bjuden till Täby C. Maud vill fira min födelsedag (inte idag) lite, så vi fikar eller äter nåt där. Du är för go!

Ikväll är det foreverutbildning, tänkte försöka gå på den om jag inte däckar fullständigt. Behöver hitta på något annat än det som måste/borde göras här hemma. Dessutom lite mera positivitet i Forever gruppen!
I morgon ser det lugnt ut än så länge, hoppas på fint väder så man kan ta sig för med något. Onsdag är det SÖS, kommer att behöva mobilisera upp all min kraft för att inte "skippa" den tiden eller bli sjuk eller nåt annat dumt... Ja, jag vet också att jag inte kan stoppa huvudet i sanden, men det skulle vara skönt att få göra det ett tag.
Torsdag är det terapeutbesök och fredag skolavslutning. Känns som att tiden springer iväg, veckorna går. Snart midsommar!!

Nu ska jag vila lite innan det blir Täby!

See you!

2 comments:

A-K said...

Grattis till bra besked! Jag håller med - tårarna är alltid nära och lika överraskande varje gång. Kram på dig och kämpa på!

Annica said...

Åh vad härligt att höra! Vilken lättnad! Stoooora kramar från kusin.