Monday, March 15, 2010

Kejsarens nya kläder eller inga alls!

Hmm känslan av att vilja krypa ur kläderna, eller kanske skinnet till och med, är läskigt nära.
Har saker som jag borde ha gjort men fortfarande inte gör.
Det är så svårt...
Veta att det jag säger och gör har så stor effekt på andra människor, vad de känner och hur de mår.
När den känslan är jobbigare och svårare att hantera än själva "orsaken", är jag nog ganska snett ute.
Men sådan har jag alltid varit.
Strunt samma hur jag själv mår bara inte de runtomkring mår dåligt.
Nu är jag som en tryckkokare som börjat sippra över, en tidsfråga innan den briserar.  Jag är trängd och klämd in i mitt hörn medan de runtomkring är lyckligt ovetande om vad som försiggår i mitt huvud.
Kan tyckas orättvist och lite ego.
Det är inte det.
Kanske blir man ledsen över mitt sätt att agera.
Men snälla bli inte det...
Jag har bara så ofantligt svårt att acceptera vissa saker, till exempel verkligheten, att jag hellre stoppat huvudet i sanden.
Poletten kommer endera dagen åka ner för er, vilken dag som helst faktiskt.
En dag när jag vet mera, när jag har kött på mina ben och kläderna på.

Coffeebreak och sedan träning!

No comments: