Monday, March 1, 2010

I´m missing you...

Ja så skulle man kunna sammanfatta dagen...
"You" i det här sammanhanget är inte en person, utan en grupp av människor.
Jag började med lågläge redan i morse då jag insåg att denna måndag inte kommer att bli som de senaste sex måndagarna. Otroligt hur snabbt kroppen och knoppen vänjer sig med vissa saker!!!!
Otroligt hur nära varandra man kan komma på sex veckor! (12 dagar)
Mina fina bc vänner som jag stötts och blötts med  under sex veckors tid är sedan i onsdags över....
Det är sorgligt... Det var verkligen ett behov som behövde fyllas, men jag är inte klar än, jue!
Tillsammans med en av terapeuterna så kommer vi fortsätta träffas, i alla fall en gång per månad, det känns otroligt bra.  Under tiden får jag se till att bibehålla det som varit bra för mig och  min skalle.  Avslappning, reflektion och VILA.  Spara på energireserven, inte göra slut på all energi.
Vara snäll mot mig själv.

Snöstorm, återigen!  När ska denna vinter vara slut!?
Lite orolig för taket för närvarande, men jag får göra en dålig imitation av strutsen, stoppa huvudet under kudden. I morgon är jag i alla fall ledig ska bara vila.  (Haha som att det skulle gå!)
Snart är det hjärts och mellansons födelsedag, det är så roligt, hehe.  Pyssla och smussla, prassla och gömma.  Det ska börjas i tid.  Gärna ställa de synligt också men utan namn så de får fundera lite. JAg tycker det är såå roligt!
Bara så att ni vet att när det är dags för mig så är jag nog inte hemma.  Vet inte när jag ska åka eller när jag kommer hem, faktiskt inte ens vart jag ska, i nuläget.
Eller så blir det en hejdundrandes "LIF(H)SFEST", fira livet liksom!
Men bara så att ni vet ;-))
Nu är det duschtajm och sussning, bigtime!

Några viktiga, underbara och beundransvärda bloggerskor, flera av de mycket mycket sjuka, men med en sån otrolig livsglädje, kärlek, ödmjukhet för både liv och död, energi och så fulla av LIV, trots att döden knackar på.  
Att förlora mot cancern är en daglig verklighet.
De påminner mig varje dag att vara där jag är och verkligen uppskatta det jag har.
Glöm inte det du heller, visa att du uppskattar de du tycker om, varje dag.

Tänk KÄRLEK!



För att vara först ut!
Till två av mina finaste, goaste och närmaste vänner som "råkar"?!? fylla år på samma dag,
Martina och
Maria,
GRATTIS GRATTIS på eran födelsedag i morgon tisdag den 2 mars!!!!

Kramar i massor massor!!

2 comments:

Anonymous said...

Va kul att se dig skriva lite då och då i bloggen även om det just handlar om skitsjukdomen!!
Hoppas livet fortfarande går åt rätt håll!
Ja, snön..fy va less man är. När vi skulle skotta taken var det över 1 meter..så säg åt din man och gå upp gör det:)

//Mvh Andreas

Anonymous said...

Miss "YOU" 2!! kram Camilla