Wednesday, March 3, 2010

2010-03-03, del två

Uppdatera och uppdateras. Jag undrar om det finns fler personer som jag?
Du precis som jag som har ett behov att uppdatera dig hos dina bloggvänner så fort datorn sätts på.
Jag är där, men jag skäms inte för det.  Vissa av bloggarna har jag följt tre-fyra år, de är svåra att bara släppa så där...
Jag vet att det finns en och annan som följer min blogg dagligen också, som är inne och kollar flera gånger om dagen trots att jag inte uppdaterat.  Tack till er som troget följer mig genom vått och torrt! :-)

Idag har jag inhandlat en kartong Bamyl från apoteket. Tänkte medicinera mig själv med en halv tablett om dagen för att mota ev dumbo påhitt i framtiden.  Inget farligt för magar av stål.  Har min mage klarat allt som varit och är, så klarar den lite acetylsalicylsyra också.  Ska skärpa mig med mitt "dagliga" intag av min ordinarie medicin också... Skämmigt men sant... ÄR verkligen urkass på det.  Trots "senilbox" och allt, undrar vart den är förresten?!
:-)

Så dagens fråga:

Kvinnlig intuition, existerar det?
Vad är det?
Hur visar det sig?
Vad är annars den där gnagande känslan av oro i maggropen, tankarna som envist drar åt ett håll och som sedan tyvärr oftast visar sig stämma...
Är de självuppfyllande profetia eller kvinnlig intuition?
Att "veta" fast man egentligen inte vet?
Avskyr känslan, den dyker upp ibland.
Försöker numera mota den vid grinden, lyckas inte alltid dock.

Nu är det mackdags sedan sovdags.
Tidig morgon i morgon igen.

Kramen

1 comment:

Hjärtemammas said...

Den existerar Ima. Den kvinnliga intuitionen är inte att förakta. Den ska vi vara stolta över att vi har. Faktiskt!
Jag är en av dem som återigen följer din blogg nästan dagligen. Du har gjort fint här måste jag säga! Bra att du finner dig ork att uppdaterar!
Varm kram Från grannstaden