Wednesday, March 10, 2010

2010-03-10, del två

Vilat, gått promenad med dogge och inväntar nu "små" barn.  Middagsplanen blev ganska enkel, spaghetti och köttfärssås.  Jag skippade pannkaksstekandet trots min vana trogen att göra det när det finns minst ork, tid och lust hehe.
Mot min vilja men med terapeut J´s, så har jag nu med rysning i kroppen rört till i mitt glasskåp.  Det fick vara så en stund innan jag snyggt och prydligt ställde tillbaka glasen där de SKA stå, haha jag kan inte annat än skratta åt mig själv. Jag kan inte öppna glasskåpet och ha en röra där inne, det går inte!
För mig så är det egentligen inget problem att ha "ordning" där, men kan uppfattas som problem av andra.
Har du någon ful vana eller någon typ av kontroll som du gör?
Jag har nog flera men ska nog inte spalta upp de här, hehe.

Haft några bra samtal idag och ska försöka hålla i den trenden även i morgon.  Det gör nytta för mig och andra.  Tack till just dig om du känner dig berörd!

Snön droppar från taken, det är underbart väder. Känns verkligen som om våren är på väg, snart snart snart... Jag är en tröttmössa idag och hoppas att få sova några flera timmar i natt. Sömnbristen, tänkandet och grubblandet tär enormt på hela varandet.
Dags att börja med lite krubb.  Mellanson är hemma nu och lillson ska snart ringas för promenad från skolan till bussen hem.
Hjärt jobbar och kommer när han är klar, en del långa dagar..

Kanske ska försöka träna ikväll istället för den uteblivna träningen mitt på dagen?! Hmm vi får se hur jag gör...
I morgon är det torsdag och ytterligare en arbetsvecka är snart slut.  Ska använda mig av ljuset och tiden för mig och min skull.

Kramar

 

No comments: