Tuesday, March 9, 2010

2010-03-09

Gah!!!
Vad tiden går fort!!!   Dagarna springer iväg!
Det har varit några underbara soliga dagar, nästan lite vårkänsla i luften när det är som bäst.
Underbart!

Jag jobbar fortfarande min halvtid, tränar nu regelbundet kan man säga.  Minst varannan dag är det tänkt, kan bli lite mera.  Man kan ju variera träningen och köra olika delar olika dagar.  Känns så skönt!
Benen och ryggen känns genast lite bättre, tack och lov!  Så kan man slå bort andra negativa tankar.  Tankarna skenar ju  iväg, tyvärr... Det hjälper ju tyvärr inte när man har "bloggcancervänner" som förlorar kampen mot sina "Dumbos"...  Fina kvinnor, stora kämpar vackra hjältinnor många av de med små barn, det gör ont och känns faktiskt (trots mitt anti till ordet...) orättvist.. Det ord jag inte vill använda.
För att använda det ordet innebär ju indirekt att det vore mera rättvist att någon annan drabbats, så menar jag verkligen inte.  INGEN ska behöva genomlida och dö av cancer.
Död åt Cancer!

Jag njuter av varje dag, känner glädje bara över att få vara.
Idag fick jag frågan om hur vi har planerat sommaren och semestern..  Hahaha ja du...
Jag är glad och tacksam att inte behöva planera, inga måsten.  Vi ska göra det vi vill och verkligen känner för.   Sen fungerar inte min almanacka längre än till, möjligtvis, kommande veckoslut.
Så planera sommaren får komma när det kommer, med Hjärts hjälp.
Jag fick också frågan på om jag är "klar" nu, "alltså med behandling och så"
På det kan jag bara svara att Ja, så vitt jag vet.
Är jag frisk?
Jag mår bra, för mig är det viktigast.
Är du frisk?
Frisk eller ej kan ingen svara på, men man kan må bra eller inte bra.

Idag har jag min lediga dag så det blev en trög och lugn morgon efter en hysterisk natt med lillson som inte kunnat sova och som sprungit fram och tillbaka minst tio gånger!
Väntade utanrför friskis när de öppnade vid tio och körde ett gym och konditionspass på två timmar, handla lite, hem och ut med hunden. Nu ska jag ta kaffekoppen och sätta mig i solen på baksidan och njuta!
Återkommer kanske med ett eller annat foto!

Kramar så länge!


 

2 comments:

Mia said...

Min smul<3
Bloggen är mycket finare nu..:)

Mia said...

Min smul<3
Bloggen blev mycket finare nu..:)