Friday, March 12, 2010

2010-03-12

Fredag..
Skulle vara mysfredag idag.
Har jobbat, tränat och fikat i centrum med M.
Så långt gick det nästan bra.
Nu har jag ingen lust längre!
Reagerar och överrreagerar (??) på det mesta och skulle helst vilja dra en filt över huvudet eller göra som strutsen, stoppa huvudet i sanden. När jag sedan  vaknar är det med ny energi, ny kraft och nytt engagemang.
Tänk att några ord kan förgylla ens dag och göra livet!?
Likväl som något/några ord kan påverka så negativt...
Undrar stilla hur jag kan tillåta någon/något som påverkar mig negativt att ta den platsen i mitt liv?!
Hmm vet inte.. Rädslan för ensamheten kanske...  Detta trots att jag vet att jag ALDRIG kommer att behöva vara ensam. Inte på något sätt.  Konstigt är det i alla fall.

Nåja.. Hur som helst så ska jag vila nu.  Sönerna kommer hem så småningom.
Hjärt jobbar tills han har jobbat klart kan man säga, som svar på mellansons fråga.

Idag blir det ugnstekt hel fläskfilé därefter marinerad (Tack Ewa!), och potatisgratäng.
Yummie!

Kramar om

2 comments:

Hjärtemammas said...

Mest arg blir man på sig själv när man låter andras ord påverka en som de ibland gör. I alla fall om de helt och hållet EGENTLIGEN saknar relevans. Hoppas du och familjen får en himla fin fredag. Passa på att mysa nu Ima!
Kram från Norrtälje!!

Mia said...

Du kommer aldrig nånsin att vara ensam, men jag förstår hur du tänker. Love you <3