Tuesday, March 2, 2010

2010-03-02

Jag kommer att fortsätta blogga så länge det känns som att det fyller en mening för mig.
Bloggen kommer mindre och mindre att handla om skitsjukdomen och mer och mer om det friska, sunda och roliga.  Men än så länge är det fortfarande sviter från ovanstående skitsjukdom, så det tar fortfarande plats här.
Dessutom känner jag att det är viktigt, för mig och för de som kommer efter mig i skitsjukdomens spår och  för anhöriga, att bara för att sjukvården har behandlat "färdigt", gjort det de kan och ska, så är själen trasig och behöver sitt.
Ni vet det där som känns men inte syns.
Omplåstring, ny och mera näring och massor med tid att hela sig.
Återhämtning.
Hitta tillbaka till tron på det "självklara",  Livet.

Angående vårt tak så har vi eternittak, så det går inte att gå upp och skotta, tyvärr.
Då spricker eternitplattorna.
Men det ska nog gå bra det här också! :-)

Så lite intressant läsning om en forskningsstudie som pågått under x antal år med bröstcancerpatienter.
Det kan vara så att ACETYLSALICYLSYRA kan minska risken för återfall i bröstcancer, det är vad studien visar i alla fall.  Ett svenskt forskargäng ska nu undersöka vidare huruvida det i framtiden kan komma att bli en del i cancerbehandlingen, "ersättning för antihormonbehandling och cytostatika" stod att läsa i tidningen idag.
Så hur ska jag nu våga låta bli?!
Det som är extra intressant är att man redan innan studien vetat att acetylsalicylsyra har en bra effekt mot cancerceller...
Varför har man då inte tidigare fortsatt utreda det?
Klart att jag ska inta lite extra acetylsalicylsyra, om det kan minska återfallsrisken känns det inte som att man har råd att avstå.
Om inte annat är det bra för att tunna ut det trögflytande i våra ådror.

Nu är det en extra mugg kaffe sen färd till Täbban och återlämning av lånemobil.  Min nya(!) gick inte att laga så jag har beställt och fått en ersättningstelefon.  Annars kände jag att en dag att bara vara hemma hade varit skönt.
Städa lite kanske...
Aaa just det, baka skulle jag göra också.
Det blir ju kalajs och inflyttningsfest i slutet av mars.  Hjärt  och mellanson fyller ju på samma dag och så vill vi fira vårt hus, vår framtid och vårt nya liv.
Äh.. känns som att det blir Täbban i morgon.
Haha har lite svårt att bestämma mig.

Stort tack till mina arbetskamrater och vänner som haft en insamling till mig när jag för ett år sedan blev sjuk.  Jag har fått ett presentkort för att bry mig om mig själv, så det ska jag göra!

Läst i spåkulan idag, komiskt vilket sammanträffande!

"Det är skönt att bara få vara. Du behöver ladda batterierna.  Stanna hemma under helgen och tänk ut en ny look till våren.  Det är roligt att se framåt"

Så sorry till min arbetsgivare.. Jag måste nog stanna hemma i helgen och tänka ut den nya vårlooken!  Låter lagom ansträngande tycker jag.  Beställer man den sen eller man måste man ut och handla?!
Nedå! Det är roligt att jobba, så mina kära kolleger(och chefer), ni får stå ut med mig även denna kommande helg!
Hahaha, vårlooken hinner jag med ändå!

Gos!

1 comment:

Anonymous said...

Vad bra att du fortsätter skriva, jag kommer följa dig i din väg tillbaka.
Hoppas du fortsätter skriva lika ärligt som du gjort.
Jag och många fler behöver "få veta" mer vilken helvetes resa ni egentligen har tillbaka.

Sköt om dig och ta hand om dig!

//Mvh Andreas