Tuesday, March 23, 2010

2010-03-23

GRATTIS Hjärt på födelsedagen!!!
OCH:
GRATTIS mellanson 13 ÅR idag!

Hoppas dagen blir en bra dag!
All kärlek till er.
Hjärt fick blommor på sängen i morse (före tuppen....)
Paket och mat blir det ikväll när han kommer hem.  Lång dag idag också.  Av normalt fem arbetsdagar ska han nu göra detta arbete på två dagar.  Vem löser den ekvationen?
Hjärt....
Mellanson ska jag sjunga för strax. Han har sovmorgon och ville absolut inte bli väckt tidigare.
Det blir samma för honom.
Paket och middag ikväll.
Hjärt lämnade över födelsedagsmiddagsvalet till mellanson, så det blir
Bakad potatis med skagenröra, kyckling röra och sallad.
Coca Cola till förstås, vad annars?!


I dagarna har jag fått en remiss för "sluten rehabilitering".  Låter lite läskigt, eller hur?!
Tror att jag ska avstå....
Just ordet sluten, det låter nästan oöverkomligt.
Denna rehab innebär i vilket fall att jag (!?) ska boka in mig på 12 dagars sluten rehabilitering, det vill säga att jag får åka iväg till något av de 5 el 6 listade rehab haken här i Sverige (i alla fall..)
Där blir det rehab för hela slanten i 12 dagar, allt från kost, personlig tränare, terapi, kroppsbehandlingar, frisk luft och andra att prata med.  Lite beroende på vilken ort man väljer så är det olika typer av rehab ställen.  En del är både cancer och trafik rehab, andra endast cancer.
Jag undrar nu i mitt stilla sinne, hur kunde min läkare komma på denna idé?  Jag lovar att min terapeut och läkare är i maskopi med varandra.  De har något ihop, de har gaddat i hop sig  och tycker väl nu att jag ska testa att dra ut gränserna lite.
Jag kan säga så här att jag har inte varit hemifrån i 12 dagar sedan jag var utbytesstudent i USA ett år.  Det var.. får se nu... 1988.
Jag vet ärligt talat inte om jag klarar det... Läkare och terapeut tycker att jag borde och att det är precis va jag behöver. Haha ja det är väl tur att de vet för det gör inte ens jag.
Men det kanske vore bra för alla parter, framför allt mig själv.  Att verkligen ta reda på hur jag vill att resten av livet ska se ut.  Att ha några mål för framtiden men ändå leva varje dag.
Det kanske är flera som behöver tänka och då får utrymme när kontrast uppstår.
Jag har tre månader på mig att bestämma mig.  Bestämma om jag ska, och i så fall vart jag ska åka.
Det handlar om Mösseberg i Falköping eller Alfta rehab, det är väl de jag i så fall tänker välja mellan. Att välja någon på närmare ort är nästan en dödssynd enligt vissa (Magnus).  Han har blandat sig i "leken" också och tycker att jag ska åka så långt bort som möjligt för att inte kunna sjappa och dra hem mitt i, om paniken kommer.
Men jag känner på något sätt att "fria vägar ut" skulle sitta fint.

"Jag är rädd att komma fram nån annanstans, å jag samlar på tur och retur biljetter" (Mmm Winnerbäck, vem annars?!)

Nu ska lillson iväg till bussen.. Be right back!

Idag ledig dag!
Men det blir en del jobb!
Först ska jag till centrum och klippa mig, sen ska jag till jobbet och planera påskaktiviteter och kolla försäljningsstatistik.Samtal med chefen ska jag försöka hinna med också. Handla födelsedagsmiddagen ska jag göra också. Efter det blir det nog en välförtjänt fika. Kanske kanske kommer M hit eller jag till henne.  Vore nice att ses i alla fall.
Sedan blir det myskväll med och för min Hjärt och mellanprins!
Lillason står garanterat för underhållningen :-))

Nu är det dags att dra!
Kom ihåg.... Fria vägar ut..

Kärlek till världen

1 comment:

Mia said...

Gratulera dom så jättemycket från mig. Kramisar