Saturday, December 5, 2009

Vimmel och kantigt

Vaknade i morse med ett ryck, kändes som någon höll på att bryta sig in i sovrummet!
Så illa var det dock inte...
Det  var bara hunden.
Hunden fullkomligen måste kasta sig mot dörren.
Troligen med livet som insats, endast för att tala om för mig att det var dags att gå upp.
Ibland bortskänkes hon, gärna omedelbart!  Framförallt för att jag blir så rädd.
Jag flög upp i alla fall, vilket innebar att jag genast var tvungen att ta tag i närmaste fasta föremål för att inte ramla omkull när allt blod plötsligt for ner i fötterna. 
Jag undrar vad som händer!?
Velade fram och tillbaka hela förmiddagen omjag skulle orka och "våga" ta mig till föreläsningen som var idag.
Samtidigt vet jag ju att om jag stannar hemma blir det bara grubblerier, så sent om sider så bestämde jag mig för att åka.  Nu är jag glad för det.  Bra att träna bort ångestattacker, de e ju som sagt inte farliga.
Plus att jag vet att dessa föreläsningar ger så otroligt mycket.
Allt har gått  bra och nu är jag hemma och försöker få till dagens middag.
Hjärt är på väg hem också. Så trevligt!
Kan tänkas bli en del julklappsplanerimng under kvällen, dags att slutföra det projektet nu innan man måste trängas med alla andra som ska julhandla.
Middagen idag blir helstekt fläskfilè, potatisgratäng och stekt svamp och grönsaker.
Bea förstås....
Ska försöka slutföra maten nu.

Kramar om!

No comments: