Thursday, December 17, 2009

Lackar jul...

Folk springer snabbare än benen bär.
Det ska städas, handlas mat, lagas mat, köpas klappar och planeras.  Utöver detta så ska även dessa "små" vardagliga saker skötas såsom  tvätt och städ, barn och läxor osv osv.
Dubbelt upp alltså!
Dessutom så jobbar de allra flesta.  De i min närhet, inklusive mig själv, jobbar oftast mycket mera dessa veckor. Det är bara upp på morgonen, iväg, jobba, jobba jobba, hem, ev mat om man inte redan ätit, jobba lite till sen sova.  Vart tog tiden vägen?
Jag känner mig lite bortskämd..
Jag jobbar två timmar om dagen, det är vad jag mäktar med just nu, kommer hem dricker lite kaffe, vilar lite och tar det mest lugnt.  Framförallt gör jag det jag vill och orkar.
Men i denna tacksamhet finns ändå en ensamhet.  Men det går förhoppningsvis över.
Det måste det.
Har precis varit ute på en stormig promenad med liten hund, not nice!
Kaffet var klart när jag kom hem så nu är det kaffe i soffan sedan vågrätt läge en stund.
I eftermiddag blir det julgodispyssel hos M med familj.  Vår tradition är det läge att ta upp igen!
Hjärt kommer hem sent så han missar det, synd om dig!! Det är roligt!
Bilen ska in på service i eftermiddag, klar i morgon fm.  Då blir det raka spåret till Odenplan och min värsta bästa terapeut J!!! Äntligen!  Du behövs och är guld värd!

Nu ska jag inta position i soffan... Återta lite bristande nattsömn.


Kramkalas!

No comments: