Thursday, December 17, 2009

Lif(h) tid

Stundtals kan jag inte hjälpa att undra,
vad är problemet?
Måste man få himlen i huvudet för att ta vara på tiden?

Min skalle håller på att gå i bitar, spränger verkligen.
"Du tänker och grubblar för mycket" säger en vän till mig.. (Som för övrigt inte vet ALLS hur jag funkar....)
Men så kanske det är.
Med varje tanke, med varje grubbbleri, så åker axlarna lite lite högre upp.  Det i sin tur innebär en enorm påfrestning på de där smala strängarna av muskler som sitter bak i nacken med fäste bak i skallbenet.
Haha, har försökt att stretcha ut dessa lite grann, men det gick väl sådär kan man säga.
Sorry Magnus, jag försöker i alla fall!  Bänken kommer inte att vara vän till mig...
Nu ska jag snart pina min skalle att handla..  Har inte ens orkat tänka på vad jag ska ha.
Vad ska vi baka för något??
Mintkyssar, ischoklad, marsipanfigurer.. Sen då?
Sen blir det nog kaffe och prat mest :-))
Trevligt trevligt!
Kanske blir en sväng förbi Mums ikväll också, Hjärt är ju inte hemma förrän sent, sent, så jag passar väl på om det är någon hemma förstås.
Sen blir det en tidig tidig kväll för min del, men innan dess ska jag pyssla ihop ett pepparkakshus!

Back tomorrow!

No comments: