Friday, December 4, 2009

Fredag fredag

Efter sömnlösa nätter och dåligt intag av energi i form av mat så säger kroppen ifrån.
I form av lite lätt panikångest.
Har inte riktigt varit mig själv sista veckan kan man väl säga.
Det kanske är nu någon form av reaktion ger sig tillkänna?!
Så idag och under helgen är jag hemma från jobbet.
Var hos terpaeut J igår.  Äntligen!
Inte för att jag inte har någon att prata med annars utan mera för att faktiskt få reflektion på mig av opartisk person.  Någon som på skarpen kan tala om för mig att "Nu är du inte rättvis mot dig själv" " varför plågar du dig så"?
Enligt henne visar jag tecken på utmattning och kanske borde ta det lugnt och bara vara.  Sitta och inte göra nånting.  Det är jag verkligen helt sämst på! (ingen nyhet..)
Så nu tänker jag för en gång skull lyssna.. Jag är hemma över helgen, i alla fall.
Föreläsning i morgon som jag skulle gå på var det tänkt, får se hur känslan i kroppen är när jag vaknar.
Har försökt att ta det lugnt i flera timmar nu, haha det slutar med att jag vankar fram och tillbaka, mellan kök och vardagsrum.
Hjärt är hos sina föräldrar till i morgon kväll.  *saknar*
Nu får det bli fredagsmiddag i min ensamhet..  Konstigt det känns.
Men har faktiskt varit och handlat så det blir karré, svampkompott och råstekt potatis, kanske lite bea till :-))
Så idag ska jag äta!
Sen är det idol, chips och kanske en öl.

Så tills vidare, so long!

No comments: