Tuesday, December 15, 2009

Känslor, Kärlek och snö i skorna

Det blev av!
Min första!
Till slut..
Efter låååång väntan och längtan.
Efter lite panikångest och spänt läge.
Mmm just det, jag pratar om LW.
Lars Winnerbäck.
Konsert. Hovet.
Känslosamt på många olika sätt.
Nice!!
Tack Hjärt för introduktionen till Lasse, en kväll, för över ett år sen.
Visste inte då, vad det skulle ge mig idag.
Anade inte.
Då, undrade jag vad det var för typ av snubbe jag träffat som lyssnade på nån konstig svensk musik.
Men "om den här braiga snubben lyssnar på det så måste det ju vara bra"
Gav LW en chans.
Idag, kan jag inte vara utan en viss portion Lasse per dag, mmm man skulle kunna säga att jag  är beroende.
Så många låtar har fått en alldeles egen betydelse, sammankopplat med händelser och känslor.
GOSH!
Nog om det...

Idag ledig tisdag!
Har hela dagen framför mig och ska ta vara på varje sekund.  Snön vräker ner och verkar så ha gjort hela natten.
Det kanske blir en vit jul!? Nu gäller det bara att plocka fram julkänslan och bli så där härligt förväntansfull....
Eller åtminstone se till att de runtomkring blir :-))
Idag blir de besök i kyrkan.
Sitta, tänka och fridfullt lugn.
Släppa på spärrar.
Bara vara.
Ima.
Sen blir det Arninge och Täby, kanske en eller annan fika med en eller ett par vänner.
Först, vila en stund.

Kramar

No comments: