Tuesday, December 1, 2009

K(ao)S i huvudet

Vet eller insåg nu snarare, varför jag känner mig konstig.
Utan att egentligen kunna sätta ord på det...
Det slog mig plötsligt, trots att jag vetat om det hela tiden.
Det är dags för provsvar i morgon.
Tumörmarkörer (huah...), kalkvärden och blodvärden.
Detta är för halsen.
Inte konstigt att jag är darrig och med nerverna utanpå huden.
Inte konstigt att syret i luften inte räcker till.
Ångest faktiskt.
På riktigt.
Inte underligt att  tankarna febrilt söker något "verkligt" att suga tag i.
Något verkligt att "fastna i".
Tårklar kan man säga också.

Nu ska jag duscha.
Lägga mig med ett piller. 
Vakna till en ny dag.

Natti

1 comment:

Kamilla said...

Jag vet vad du går igenom, och man undrar, kommer det någonsin att blekna bort!?
Tänker på dig idag!
Kram