Wednesday, December 16, 2009

Hmm.. Anade att det kunde bli fel...

Jag vill bara säga att allt är BRA!!!!
Bara för att jag lägger in musik som jag tycker om som råkar ha texter som är lite ledsamma, tunga och djupa betyder det inte att jag har "problem".
Allt är helt lugnt, jag mår bra!
Vi mår bra!
Förutom att tiden just nu går alldeles för långsamt.
Vi vill flytta!!
NU!
Mycket jobb nu på alla håll och julstressen börjar göra sig påmind.
Energin är på upphällningen hos många.  En välbehövlig julledighet är i antågande.

Mina tankar går de kommande dagarna till en vän som väntar besked om ny knöl i sitt bröst.
Verkligheten gör sig åter påmind.
Försöker ruska av mig den obehagliga känslan som trotsigt infinner sig.
Man känner sig nästan som en brottsling.  Svårt att bli rentvådd, få bort stämpeln, på nåt vis
Jag tycker dock att jag har klarat det ganska bra.  Det svåra är att hitta ett nytt spår i livet, ett nytt "normalt".
För hur det än är så har den här resan förändrat mig, mycket till det positiva.  Jag är mycket lugnare, mer metodisk. Men ärren finns där.
På gott och ont.
Jag blir fortfarande, varje dag, påmind om det jag gått igenom.  Ibland är det lättare, ibland svårt.
Svårt med alla frågor som jag knappt längre orkar svara på, men som den jag är, så svarar jag ändå.  Känns fortfarande som att jag är mitt uppe i det, fast verligheten ser annorlunda ut.
Jag vill få tillbaka min identitet som mig själv, inte som cancersjuk under behandling.  Då blir det istället att jag väljer att gå en omväg för att slippa möta dessa frågor.
Det kan vara en del av min panikångest, när det blir för mycket folk runtomkring.  Alla stirrar på mig och  mitt ännu "för korta" hår.  I övrigt ser jag ju frisk ut.
Eller?
Reser åter på ryggen, lyfter huvudet och jag är den jag är!

Tände ljus i kyrkan igår och där finns ro.
Ro att sitta och tömma huvudet och bara vara.  Utan distraherande saker "att göra".
Ska göra det lite oftare tror jag. :-))

Nu blir det en mysardag,, igen.
Ska vila en stund sen "jobba"lite.
Kanske hinner med en fika efter lucnh också!?
:-))

Hjärt!, Älskar!

No comments: