Monday, June 14, 2010

Som jag skrivit tidigare..

Har jag ju varit hemma med skallvärk, lätt yrsel och numera också illamående.
Jag har försökt få tag på avdelningen på KS, där jag behandlats för sköldkörteln sedan flera år tillbaka, och nu suttit i telefonkö.
Lääääääänge....
Enligt hemsidan ska jag ringa ett visst nummer, vilket jag ockå gjort.
När damen i anda änden ber om mitt personnummer och sedan säger att "nä, här har du inte varit sedan 2005"
Får ju jag frispel kan jag säga!
Bad henne att börja från början, ta mitt personnummer läs igenom vad som står.
Hon fråga lite käckt och uppstudsigt vilken läkare jag brukar träffa..
"Brukar?!" sa jag "För det första har jag inte varit där på ett år och på alla de tidigare kontrollerna har jag träffat olika läkare. Varje gång! Så vilket av namnen vill du ha`?!" " Nä jag vet faktiskt inte vad de heter, jag kommer vid närmare eftertanke inte ens ihåg ETT av namnen"
För så är det... De kan faktiskt ha hetat vad som helst.
"Det är inte Huddinge KS du brukar vara på?"
Då bröt jag ut i ett asgarv! Nog för att jag är virrig, disträ och det har varit mycket senaste åren.  Men NEJ jag BRUKAR INTE vara på  Huddinge KS!!!
Efter mycket om och men konstaterar hon att det var nog inte E-mottagningen jag skulle till ... (konstigt för på den avd har jag alltid varit..) "men jag kopplar dig!" säger den chica damen.
I andra änden svara ännu en chic lady!
"Nuklearmedicin"
WHAT?! Kärnvapen? Radioaktivmedicin!
Börjar om min historia.
"Nä du måste ha ringt fel.  Du ska nog till E-mottagningen"
GAH!
Jag är yrslig, tung i huvudet och kanske lite (hormon)känslig.  Men någon måtta får det väl ändå vara!?
Jag samlar ihop mig.
Andas!!
"Jag har inte ringt fel." Började jag.  " Jag ringde till E-mottagningen, berättade mitt ärende och hon sa att jag hade ringt fel.  Så hon KOPPLADE mig till dig." (Väsentlig skillnad i nuläget, ringt fel eller blivit kopplad fel haha)
Denna radioaktivamedicinbrud letade frenetiskt, med hjälp av ett eller annat knapptryck på datorn, efter någon form av information som skulle kunna visa vem jag EGENTLIGEN ska prata med.
Bad henne läsa upp någon läkares namn för att se om jag möjligen kan minnas.
"Mmm, doktor von Wachenfeld"
GAH!
Ja, hennes minns jag sa jag. Men hon är på SÖS!! Mitt senaste besök i februari. Min onkologläkare på bröstmottagningen.
Jag ska till KS!!
Till slut blir jag kopplad för tredje gången.
Denna gång till växeln.
Väntetid...
"Jag vill bli kopplad till E-mottagningen på radiumhemmet i Solna!" PUNKT
Det gick alldeles utmärkt det.
Men man ska ju inte tro att man får prata med så många.
Tryck personnumer. Fyrkant.
 Tryck 1 för bla bla bla, tryck 2 för bla bla bla tryck 3.. ja och så vidare.
Jag lämnade mitt telenummer och FYRKANT.
De "ringer upp runt fem över ett, i eftermiddag"
Allt för att få en ny blankett så jag kan ta lite nya sköldkörtel och kalciumprover.
Snurrigt värre.  Både här och där.
Chefen ville jag skulle komma förbi jobbet, så jag ska ta mig i kragen och sätta mig i bilen. Om det inte snurrar för mycket.
Sen är det nsäta sängläge innan lill och mellanson kommer hem. Förhoppningsvis även storson.
Läge.

"Är det konstigt att man längtar bort nångång?"
:-))

Kramas

1 comment:

aaannaas.blogg.se said...

stackare , jag har också fortfarande problem med min sköldkörtel till och från hela tiden, dom kan aldrig ställa in den. och man blir bara illa bemött hela tiden. man blir så less :(:(