Monday, June 21, 2010

Provsvar!

 Min husläkare hävdar bestämt att det bara tar ett par dagar att få svar på proverna men att de säger minst en vecka för att gardera sig.
Jag fick hem en kallelse till den 1/7 till doktor Grå, undrar om de inte tänkte meddela mig provsvar förrän då egentligen??
För idag ringde jag KS på förmiddagen. Som vanligt får man prata med en telefonsvarare, lämna namn och nummer och helt enkelt hoppas att någon ringer upp inom en snar framtid.
Vid två ringde de.
Provsvaren hade kommit jue!  Varför är det då ingen som hör av sig? Nä de tänkte väl vänta till den 1 juli...
Jag ska ställa om både kalcium och levaxin! Ingen är nog gladare än jag!!
Tänk om det är så relativt "enkelt" att åtgärda?!
Dessutom kan det vara troligt som min husläkare sa, att jag dessutom bär på en virusinfektion som förstärker symptomen.  Stress kunde dessutom förvärra symptomen..
Men jag stressar väl aldrig!?!?!
Jag skyndar mig bara lite emellanåt :-))
Väntar nu att läkare ska ringa och tala om hur mycket/lite medicin jag ska ta, men det kan ju bli vilken dag som helst....
Arbetskompis E kommer förbi och tar en fika med mig, härligt att få kramas lite.
Nu känner jag att jag faktiskt har rätt att vara hemma, det är faktiskt något fel på mig.
Det var inte inbillning :-)
Känner mig lite gnällig och pjåskig med mig själv, men kan jag få ha rätt att vara det nu!?  :-)
Ska vila en stund innan E dyker upp!

Hjärt!
Jag vill bara säga, jag älskar Dig!
Högt, djupt och över allt!

Snorpis  

No comments: