Monday, June 21, 2010

Kärlek, lycka och framtidstro

Jaa.. Egentligen är jag ju inte någon royalist,  men jag är inte heller anti.  Har nog bara inte haft någon åsikt angående monarkin, utan mera tyckt att det är som det är.
Men efter helgen bröllop mellan kronprinsessan Victoria och hennes numera prins Daniel är jag beredd att bli vad som helst.
Vilket fantastiskt fint bröllop!  Vilket fint par de är! Vilken otrolig lycka som strålar om dessa två.
Vilka tal från Kungen och Olle Westling...  Talet från Daniel till Victoria slår nog allt jag tidigare hört...
Tårarna sprutade hela dagen.  Ja tv:n var på från det att sändningarna började tills tv inte längre fick vara med.
Barnen kom då och då och tyckte att jag skulle sluta gråta. :-)
All min känslighet vet jag inte vart den kommer ifrån.
Vore så härligt att få uttrycka sin kärlek så, visa hela världen att det är VI! *blink blink*
:-))

Igår, söndag, var jag så glad.  Kände inte av min huvudvärk nånting, detta trots att det var första dagen utan migräntablett sedan i fredags.  Meddelade till och med min chef att huvudvärken var bättre, men att jag skulle vara hemma, fortfarande yrslig och illamående.
Det skulle jag ju inte ha sagt.. Vid kvällspromenaden kommer det där välkända, obehagliga.  Svarta prickarna  (i vanliga fall) som denna gång bytts ut mot svarta stavar som flimrar framför ögonen, de flimrar och vänder och vrider sig så att de stundtals ser ut som att de glittrar och därmed bländar ögonen.   Så det blev en kortis promenad med dogge och sedan att lägga sig i sängen, igen...

Som vanligt då helt slut idag... Vaknat till i omgångar under morgonen, men klarade inte att kliva upp förrän efter klockan tio.  Pillat i mig lite frukost och tog en väldigt kort prompa men hunden.  Tryckt i mig en migräntablett också och ska lägga mig en stund nu.
Mumsan var över på en fika en stund i går em och insisterade på att jag skulle vara hemma resten av veckan då "läkaren  inte sjukskriver utan anledning".  Har dock så svårt att koppla av när jag vet hur denna vecka är på jobbet.. Men samtidigt, vad skulle jag göra för nytta där mer än några timmar när skallen inte klarar trycket.
Arbeta inte ihjäl dig E.....
Jag blir nog hemma även resten av veckan...
Bilen ska in på verkstad igen i morgon kväll hoppas få tillbaka en hel bil så jag kan sälja skrället sen :-)

Nu ska jag vila en stund...

Kramis

No comments: