Friday, June 18, 2010

fredag, igen....

Varit hos läkare.
Vet inte om jag blev så mycket klokare av det. (Det kanske inte var meningen heller.!?)

Han konstaterade i alla fall att huvudet sitter där det ska och hjärtat slår, om än lite för snabbt kanske. (Men jag kan ju tycka hellre lite för snabbt än inte alls).  Jag sa att det måste bero på att jag har så mycket kärlek i mitt liv :-)
Han gjorde som en alkoholkontroll ungefär.  Jag skulle med ögonen stängda växelvis röra näsan med pekfingrarna.  Jag skulle med stängda ögon försöka gå på en rak linje (vet ni hur svårt det är när man är yr? kanske som på fyllan kan jag tänka..)
Stå på ett ben. växelvis ställa mig, sätta mig, lägga mig för att se hur kroppen reagerar.
Han kollade reflexer, känsel och rörelseförmåga, kollade blodtryck, lyssnade på hjärta och lungor.  Jodå luft i de fortfarande.
Uteslutningsmetoden påbörjad. Troligen en virusinfektion som satt sig på balansen, därav yrsel och illamående.
Jag är sjukskriven till och med nästa fredag. Då bör svaren på proverna jag tog denna vecka ha kommit och jag ska åter till läkare torsdag den 24.
Är proverna som de ska och tillståndet oförändrat så skickas en remiss till magnetkameraröngen, för att utesluta någon malign tillväxt någonstans.
Det är som jag sagt förut, inte ett alternativ.
Men jag har köpt lite medicin som föhoppningsvis ska påverka skallen positivt så att jag dessutom slipper yrsel och illamående.

Nu ska jag vila en stund.  Strax dags för matlagning.
Läget stabilt!

Hugs ´n´ kisses

No comments: