Saturday, June 12, 2010

Pannknack

Gör ett nytt försök idag att skriva lite.
Varit hemma från jobbet både igår och idag, galen sprängande huvudvärk. Nu vill ju läkare och sköterskor ha en mera målande bild om HUR värken känns.  Måla värken så att säga.
Hur känns den?
 Hur känns din värk? Tänk på det nästa gång du har ont, hur känns värken?
Är det en sprängande, huggande eller molande värk?
Hur ont gör det på en skala?
Vilken skala?! Din eller min?
Om jag säger 6 på min skala, vad säger det dig?
Ingenting.
Jag har ganska hög smärttröskel så om jag är på en 6 så kanske jag egentligen inte klarar så mycket mera egentligen.  Tur man är envis :-) Tack pappa, hehe.
Men det känns, peppar peppar, som att det lättar lite. Tydligen eftersom jag sitter framför datorn och är lite halvspydig. :-)
Gah!
Ont har det gjort i alla fall, fortfarande lite molande ( :-) ) höger bakhuvud (finns det ett framhuvud?)
Igår önskade jag mig en tving, du vet en sån där man använde i träslöjden för typ 100 år sedan och aldrig använt sen dess, som man pressar ihop ex limmade träbitar med.  En sån hade jag velat sätta runt huvudet och sen dra åt. En kudde på var sida om skallen fick duga och så armen ovanpå.
Illamåendet kom som ett brev på posten, om det kom av värken eller av smärstillarna vet jag inte, spelar ingen roll. Hade fullt sjå att tvinga undan hemska tankar som numera alltid kommer när det är något utanför det "normala" som händer.  Jag lyckade ganska bra med att fokusera på att trycka bort dessa och övertyga mig själv om att " det är bara en vanlig migränattack" när Hjärt säger "det känns oroväckande det här"
Jag förstår honom...  Helt och fullt..
Speciellt då vi dagarna innan tittade igenom några av de bloggar jag har följt de senaste åren, underbara kvinnor som inte längre finns kvar.  Som avlidit av sin spridda "bröstcancrar", som blivit hjärntumörer, skelettcancer och levercancer.
Det gör ont men det är en verklighet vi lever i, varje dag.
Jag är glad och tacksam över att han, du Hjärt, kan uttrycka det jag helst av allt inte ens vill tänka.
Men huvudet i sanden ska vi inte använda oss av flera gånger!!
Tack älskling!
Idag gör det mest ont i ryggen dock... Konstigt efter att ha legat stilla i sängen i nästan 30 timmar....
Jag har till och med fått i mig en kopp kaffe.  Inte vilken som helst utan min Martello kaffe :-)
Sätter in foto strax, inhandlades av min födelsedagspengar :-)
Lite av huvudvärken kan ha uppkommit på grund av abstinens också, svårt att veta vad som är vad.
Min chef oroade sig lite över min vikt, om det är så att jag bantar och tappar energi och därför får huvudvärk.
Njae.. Tanken var att byta ut lunchen med nutrilett och kanske frukosten.  Men eftersom jag är helt galen i smörgås till frukost, och alldeles för tokig i mat och godis känns det inte som att det kommer gå särskilt bra.  Så jag fortsätter väl upp några kilo per år.... Undrar vart det kommer att sluta...
Eftersom östrogenhalten i kroppen är på miniminivå, jämförbart med tidigt klimakterium, så ändras ju ämnesomsättningen (För att inte tala om humöret!!!!! )  och bara av det så går man ju upp några kilo..
Hmmm...Men jag säger som jag brukar..
"Jag är som jag är och ser ut som jag gör, har du något att anmärka på så kan jag lova att jag lever mer än vad du gör"
Min lilla silverpil (min audi a2) har ju varit på verkstad i omgångar.  Jag skulle ha lämnat lånebilen och hämtat hem min "Pärla" igår, men det var inte aktuellt kan man säga.  Ska göra ett försök idag om det är öppet.
Annars har jag i alla fall en bra förklaring :-)
Jag har utlyst en tävling få facebook om hur mycket reparationer och service på silverpilen kommer att gå på!  Va med och gissa vet jag!  Vinst är utlovad till den som kommer närmast! :-)
Detta är vad som är gjort och skall göras :

Vänster sidospegel bytt
Blinkerslampor bak bytta (till orange igen :-) )
Halvljus och parkljus vä fram bytt
Nån rackarns (styr?)fjädring vä fram bytt
Nytt batteri, kortis i det gamla.
Service i form av oljebyte, nytt oljefilter, nytt luftfilter.
SUMMA??
Gissa nu! Va inte rädd!
Nu ska jag försöka hämta silverbilen(pilen)!

I´ll be back

No comments: