Tuesday, February 22, 2011

Skötbord... Vilken resa..

Tänkte jag skulle berätta hur det kan gå till :-)

Vi hade äntligen hittat skötbordet vi ville ha!!
Tvättbjörne, Smart heter den.   Det är ett sånt där skötbord som man fäster på badkaret, det bästa med detta är att man dessutom kan fälla upp det mot väggen när man inte använder det.
Ett badkarsskötbord passar oss bäst eftersom vi inte har golvyta i badrummen att ställa ett skötbord på.  Detta skötbord fanns på babyland i Täby.
Jag åkte dit.
De hade ETT sånt skötbord kvar så jag köpte det trots att kartongen var lite trasig, spela roll tänkte jag.  Det är ju det som är i som är intressant, inte kartongen.
1500:- för skötbordet.  Dessutom passade jag på att köpa en babysitter. Så nästan 2000 kr spenderade jag på några minuter på babyland.
Åkte hem, glad i hågen!
Skulle börja montera. Typ 100 delar.  Jag insåg snabbt att något är det som inte stämmer...
Delarna såg inte likadana ut på monteringsanvisningen som de gjorde i verkligheten. Med mitt nuvarande humör så stängde jag kartongen igen och tänkte att jag skulle titta på det vid ett senare tillfälle, när jag hade lugnat mig lite.  Jag trodde att jag bara hade lite dåligt tålamod.
Men inte heller nästa gång fanns de delarna i min kartong som det stod om i monteringsanvisningen.  Stängde kartongen. Letade fram kvittot. Åkte sedan till Babyland för att fråga varför det inte stämde, om det bara är jag som inte kan läsa en svensk anvisning.
Efter att säljaren ringt tvättbjörne så visade det sig att jag fått en gammal anvisning till en ny  modell.
TACK!  Kändes skönt att höra!  Företaget skulle skicka mig en ny, direkt hem.
3 dagar senare låg den i min brevlåda.  Så med ny energi, glatt humör och lite spänning så gav mig på kartongen igen.
Lade ut de delar jag hade och inser att det saknas skruvar och verktygen att skruva ihop den med.
Blir galen!  
In med kartongen i bilen, fram med kvittot och varva ner humöret lite.  Åkte till Babyland, IGEN.
Detta ex har troligen varit sålt en gång tidigare, de har lämnat tillbaka men dock inte med alla delar.
Jag fick lämna tillbaka detta ex.  Fanns tyvärr inga nya ex. Denna artikel utgår ur deras sortiment så det kommer inte hem flera såna heller.
:-(
Det fina i kråksången.
Kassörskan tyckte synd om mig efter alla turer, fram och tillbaka och strulet med anvisning och saknade delar.  Hon ringde runt till alla butiker i Stockholm för att se om det fanns några ex kvar någon annanstans.  Dessutom fick jag utan att knysta om det, 150:- i ersättning för att jag behövt åka fram och tillbaka.
SERVICE!
TACK BABYLAND I ARNINGE, TÄBY!!!!

Ima

No comments: