Friday, February 4, 2011

Dag 09, Min tro

Först vill jag rikta ett stort tack till er som sms:at och skänkt pengar till Hjärt lungfonden och Emil´s hjärta.!
TACK!
Insamlingen fortsätter!
Gå gärna in på Hjärt lungfondens sida och läs lite mera.

Eller varför inte  http://hjartebarn.org/


Dag 09, Min tro


Min tro...
Det var nu ganska längesen som jag kände att jag trodde på något, vad gäller religös tro.
Min första tanke blir att om det fanns en Gud skulle världen se annorlunda ut.
Gud skulle då för längesen slutat att testa mig och slutat att ge mig flera bergstoppar att klättra över.
Enough is enough, liksom.
Nä, min tro består av så mycket annat.
Min tro på mig själv och på min egen förmåga.
En tro på min egen styrka.
Tron på människans inneboende kraft, som man inte vet att man har förrän man blir tvingad att använda sig utav den.
Min glädje och  min intuition.
Tro på mig själv och de val jag gör.

Att följa mitt hjärta är det nog det närmaste Tro  jag kan komma.

No comments: