Saturday, February 19, 2011

Lördag för hela slanten

Sovmorgon hade jag idag.
F jobbar idag, på sitt andra jobb. Så lillson och jag åt frukost tillsammans, jag tog en sväng med hunden skjutsade sedan storson+flickvän ner till centrum. Han ska jobba och hon skulle någon annanstans. Jag passade på att gå på Lions loppis som de har varje lördag mellan 10-14, hittade inget idag.
När jag kom hem insåg jag att det var lunchdags och eftersom lillson hade pratat om donken redan till frukost så ringde jag lillson och frågade om vi skulle åka ner och äta lunch på donken.
Det blev populärt! :-)
Jag blev dock lika besviken som alltid på McD.  Förskräckligt illasmakande och fettigt.  Snart kan jag nog säga : "Jag ska aldrig mera....."
Hade en helt flippad dag igår, som tur är kommer de inte ofta alls.  Men det räcker med de som är.
Tårarna rann i strida strömmar redan på morgonen.  Jag var inte ledsen ledsen, utan de bara rann längs med kinderna.  Uppgivenhetstårar kanske, vet inte hur jag ska förklara.
Måste verkligen intala mig själv hela tiden att det blir sällan som man har tänkt sig, så sluta tänka!
Tillbaka lite mera till "Lev idag, just nu".
Strunta i allt annat, för det är sällan något jag kan påverka i alla fall.
Så stäng igen. Bit ihop. Dra på smilbanden!
Vad är det värsta som kan hända? (som storson brukar säga till mig)
Ja, vad är det värsta?
Jag klarar det också!

Nu har jag fått i mig en kaffe latte macchiato också, händerna är blå/vita på grund av icke fungerande cirkulation.  Ska ta en varm dusch, bylsa på mig kläder, lägga mig i sängen under duntäcket och ringa några trevliga samtal.
F kommer hem om ett par timmar, få se vad vi planerar för mat idag.  Tagit fram en fläskfilé. Undrar vad man kan hitta på med den :-)

Snart v 31.. Magbild kommer senare idag :-)

No comments: