Saturday, February 5, 2011

Dag 10, Min dag, Fredag

05.00  mobilalarmet (en eller två av de i alla fall) ringer.  Dags för F att gå upp.
I
I
I
05:40  mobilalarmet ringer var femte minut tills nu.  F går upp. :-))
06:00 jag kliver upp, gör i ordning frukost till lillson.
06:15 väcker lillson som snoozar till
06:25 då jag "hämtar" lillson.  Vi äter frukost tillsammans.
Hunden får mat här emellan också :-)
07:00 väcker mellanson, som kliver upp och gör sig i ordning.
07:20 skickar lillson till bussen, dags för skola.
07:40 dags för hundpromenad.
Övriga "barn" klarar sig själva.
08:30  packar jag in  mig i bilen och åker till mitt arbete.  Lämnar sjukintyg, pratar med mina kalasarbetskamrater och tar en morgonfika.
10:00 Kliver in på Babyland för att reklamera ett skötbord som vi köpt, det ser ut som ett helt annat skötbord änd et vi skulle ha, monteringsanvisningen stämmer inte heller den överens med vad som finns i förpackningen.
Efter diskussioner och förklaringar på de mest konstiga sätt ringer hon tillverkaren.
10:30  Det visar sig  att vi fått en gammal monteringsanvisning till en ny modell.
Skön t att få bekräftat att det inte var mig det var fel på :-)) Nu monteringsanvisning skickas dirket hem till oss från tillverkaren.
10:40  Snöstorm ute. Igen.  Har inbokad fika hos M.S.
11:00 Kommer fram till M.S.  Fikar och har jättenice tills det är dags för lillson att ta sig hem från skolan.
13:00 Hemma igen.  Blir en kortare vila.
16:00 Shoppingtime för att få någon middag.
migränkänning så jag lägger mig och vilar en stund.
Hjärt fixade middagen.
21:00 är min dag slut, liksom jag.
Tack och godnatt!

No comments: