Thursday, February 10, 2011

Dag 11, Mina syskon

Såå....
Inte ens elva dagar kunde jag hålla reda på!
Enligt bloggen skulle jag skriva om dag 12 nu, men enligt listan så är "mina syskon" dag 11..
Jaja spelar ingen roll det får väl bli två "11 dagar" då!
:-))

Mina syskon

När jag var nästan 4 år föddes min lillebror Roger.  Det gick nog ganska bra oss emellan.  Vet att jag var lite sotis och bet honom några gånger.  Men en 4-åring lär sig ganska snabbt att när mamma och pappa blir SÅ arga  kanske det inte var riktigt schysst... När vi växte upp kändes det som han var en lite buse, mycket av det han gjorde fick dessutom jag skulden för.  Jag var ju äldst och eftersom han var "så liten" kunde ju inte han ha gjort det. Men jag har överseende med det.  Det är inte helt lätt att vara förälder och alltid se och veta allt och dessutom se till att det alltid är rättvist.
Det är i alla fall ordning på min bror idag :-))
Han är kock och skulle lätt kunna vara med i kocklandslaget, han är duktig!
Han har två barn, (pojkar, vad annars?!). Min bror är världens snällaste!  Han skulle inte göra en fluga ont ens. Ibland är han lite för snäll för sitt eget bästa dock... Men man är ju som man är. Kram på dig Bro!

När pappa träffade sin fru A så fick de så småningom  två gemensamma barn, så jag har glädjen att faktiskt ha två syskon till :-)
Det är Anna och Anders.  De är tonåringar nu och har fullt upp med sina tonårsliv.  Det är roligt att se lite vid sidan av vad som faktiskt händer i tonåringarnas liv.  Vi umgås inte särskilt ofta då de bor en bit ifrån, men jag kommer alltid att finnas och ställa upp för de om de vill och behöver. Kramar till er!

Sen kan man säga att jag har en jämngammal "syster" också.  Nej då jag har inget gömt i garderoben, vi är inte ens släkt, egentligen.  Vi har genom många många år kommit varandra nära och det håller vi fast vid.  Vi ses inte heller särskilt ofta.  Vi ses väldigt sällan skulle man kunna säga.  Det blir ett eller annat mail setts några gånger senaste åren, men ändå är det som det vore "igår" vi sågs senast, när vi väl ses.
Det är Catrin.  Mina barns faster. Du är en pärla Catrin! Många många kramar

No comments: