Thursday, February 10, 2011

Torsdag 10 feb, 2011

Idag har vi haft besök på MVC.
Allt är så bra det kan vara.
Blodtryck 100/70
Glukos  6,1
Vikt +7 kg sedan grav början. (det kan räcka så tror jag...)
Emils puls ca 135 slag/minut
SF mått 24 om jag inte misstar mig nu. Magen är fortfarande över genomsnittskurvan.
Men som vi säger, allt som är plus är bra.  Skulle han vara lite större än genomsnittet tror jag att det är till fördel för honom eftersom han kommer få en ganska tuff start.
Nästa tid är om 4 veckor.

Jag var i Täby en sväng efter det, kollade runt lite.  Sen blev det Åkersberga C.  Usch vad tråkigt!!!
Åkte hem, slog på en panna kaffe och här sitter jag nu :-)
Ska strax lägga mig och vila lite.  Förstår inte hur jag skulle ha kunnat arbeta.  Bara att kliva upp 04:15 hade varit som ett helt dagsverke.
Mår illa igen på morgnarna, hoppas att det bara är tillfälligt.
Utsidan av höftbenen gör ont, svårt med höga kliv och många kliv, typ trappor.
Bäckenuppluckring? Har inte haft ont med de andra barnen så jag vet inte.
Emil verkar i alla fall vara morgonpigg. Runt fyra varje morgon sätter han fart och stångas med huvudet som att han vore på väg ut. Han ligger för övrig med huvudet neråt, i alla fall just nu.  Kan ju hoppas att han stannar så och glider ner lite till så att mamman får lite lättare att andas :-)

Nu ska jag binga mig en stund.  Emil håller inte riktigt med känner jag.  Han började just precis med sitt workoutpass! Att han orkar?!
Puh!

1 comment:

Anonymous said...

Klart att det är bra att pärlan är stooooor! Charlie vägde 4500g när han föddes, något jag tror hjälpte honom enormt! Kom ihåg att vi sa till kirurgen att vi var imponerad över att han kan operera så småa bebisar (syftade på Charlie) och fick höra att han var minsann jättestor, han brukar operera dom som väger kring 2000gram! Skönt att allt annat var "normalt" kram!// Mia