Friday, March 11, 2011

I´m back!

Om det skulle vara så att någon har saknat mig :-)
Trots att tempot är lugnt, alltför lugnt emellanåt,  och att jag är "hemma hela dagarna" så springer tiden på.  För att kunna blogga måste det dessutom finnas lust och den har varit som bortblåst.
Misstänker (red anm läs: vet) att jag haft en lättare men längre lågperiod.
Solen har återvänt från jag vet inte vart, så också jag, ´til next time skulle man kunna säga.

Vi har hunnit med en hel del sen sist i alla fall :-)
Jag och Hjärt tog en välbehövlig minisemester till Visby, en torsdag till lördag.  Som av en händelse (?!) råkade Håkan Hellström ha en spelning just i Visby, just när vi var där! Så ja det blev en fredags konsert, mitt i vintern, mitt  Visby.  Tänka sig! Visby foton kommer :-)
Det var mysiga tre dagar bara vi, jag och Hjärt, med massor av god mat, promenader, utflykter och sovmorgon, hotellfrukost och ja u know the deal.
Fantastiskt! Båten höll dock inte på att kunna ta sig från Visby på grund av det extrema isläget, men med lite lägre fart så kom vi ändå fram till slut. Jag hade gärna stannat ett par dagar till dock :-)
Väl hemma igen så är ju vardagen det närmsta jag kan komma att tänka på.
Sjukhusbesök och undersökningar inräknat.
Emil mår bra i magen, han växer som han ska och hjärtat är så bra det kan vara (kanske lite bättre förutsättningar till och med)  med HLHS. Känns bra inför det som komma skall.

Den 18 april är vi inbokade på spec MVC i Lund.  Där kommer man att göra nödvändiga inre undersökningar för att se om vi är redo att sättas igång.  Så om jag inte har räknat fel nu så är det  38 dagar kvar tills dess!!!!!
Om 38 - 40 dagar, troligen, har vi våran prins hos oss!
Otroligt vad snabbt tiden ändå har gått.
Igår var vi på MVC för ett ordinarie besök.
Magen (sf mått) lite lite över kurvan 31 cm
Hjärtslag 135
blodtryck bra.
Viktuppgång 7 kg så här långt.  Får väl se vart det slutar....
Emil ligger nu med huvudet nedåt och är fixerad.  Känns bra att han ligger där han ligger nu så att vi förhoppningsvis kan föda vaginalt.
Trots att han växer så det knakar och det rimligtvis borde bli mindre plats därinne så rör han sig alldeles frenetiskt!  Jag säger att han håller å att bygga om/möblera om så att ytan blir större, det känns verkligen så.
Revbenen på höger sida har i alla fall bytt plats och säkerligen blivit några "fler"....
Kusinbebisen har inte kommit ännu....  Vi väntar och längtar oss galna efter gosig bebis.  Så tänker jag om VI längtar, vad gör då inte lilla hjärtats mamma och pappa?!
Gå över tiden är ingen rolig deal :-(
Fast att man inte ska så siktar man in sig på det magiska datum som man får på ul.  Det datum när "bebis ska komma", beräknad förlossning.
Hjärtesyster L, vi väntar och längtar med er!

Snart blir det lunchdejt med girlies, härligt att komma iväg och göra något annat än att sitta här :-)
Bye for now!

2 comments:

Anonymous said...

Jag tycker du är så fantastiskt bra!
/Din

Anonymous said...

Hej Vännen!
Åhh vad spännande att det snart är dags för plutten att titta ut, förstår att ni längtar ihjäl er snart. Skönt att ni fått datum och allt inför det som komma skall och det kommer att gå såå bra :)
Är dock lite ego och hoppas att ni blir framflyttade lite så vi hinner träffa er innan ni åker hem. Sköt om dig och magen. kram Mia