Thursday, November 12, 2009

Dag med klump i magen...

Idag ska jag besöka barnens släkting som är sjuk i cancer... 
Hon mår inte så bra...
Det gör så ont att ens behöva tänka orimliga tankar, att jag tror att jag låter bli. 
Den typen av verklighet finns inte!
Samtidigt så kommer min verklighet ifatt mig, med min mamma och hur det kanske var, det är också enormt tungt.
När ska det finnas bot och kur för cancern undrar jag....

Men innan jag åker någonstans så ska jag ut med hunden och och göra mig i ordning.  Är otroligt segstartad på morgnarna.  Sitter och fikar, läser tidningen och njuter av varje andetag.
Återigen med en massa tankar dock, som stör min person.  Jag blir lättirriterad, lättstött och tårarna bränner innanför ögonlocken, mest hela tiden. I detta njuter jag ändå att andas.  Att få vara.  Är.
Sjukt konstigt och splittrat.  Som det mesta nuförtiden.
Ska ladda lite energi nu så jag orkar med dagens utmaning.

Lillson har denna vecka bestämt sig för att vara på fritids på eftermiddagarna.  Han dansar och dansar och dansar.  Nu är det Michael Jacksson som gäller.  Ska bli spännande att kanske få se sen! :-))
Sång, musik och dans är det som gäller för honom, roligt!
Ikväll blir det försenat födelsedasfira för lillson, M kommer med familj!
Liten överraskning för lilleson, han vet inget hehe.
Återkommer!

Fridens liljor!

No comments: