Thursday, November 12, 2009

Åter i Berga..

Hemma igen efter en vända till södra Stockholm. 
Det var ett jobbigt och tungt möte på sjukhuset.  Svårt att förbereda sig när man faktiskt inte har en aning, trots att jag fått förklarat för mig.
Det hjälpte inte kan man säga.
Tårarna har runnit hela vägen hem, innerlig gråt.
Tyst gråt med sprutande tårar..
Har bara hänt två gånger tidigare.
Behöver inte säga mera...

Jag känner så för henne och hennes anhöriga men som vanligt står man handfallen och vet inte hur man agera. 
Man vill bara göra NÅGOT!
Men VAD?!

Som ett brev på posten kommer också huvudvärken.  En massa spänningar som jag plötsligt bara släppte på. Måste lägga mig och vila en stund innan födelsedagsbesöket. 
Kontraster...

För andra gången på kort tid så ber jag en stilla bön och tänder ljus.
Alla tankar, all värme och kärlek till er!


Ima

1 comment:

Anonymous said...

Skickar dig kärlek över nätet så gott det går..
Hur ser det ut för vännen? Illa..?

Hur ser din prognos ut?


Kram Pys som vill torka dina tårar... och skickar positiva vibbar över cybern