Thursday, November 5, 2009

Bok, kärlek och Winnerbäck

I en plötslig impuls, attack kanske mera, så började jag skriva på min bok igår, "Djävulen på axeln"
Det, liksom allt jag skriver själv, är i första hand för min skull. Om det sen kan hjälpa, glädja eller stötta någon annan på vägen så är det bara bra.

Problemet jag har haft är att börja skriva, kapitel 1, så att säga.
Men jag tänker inte krångla till det, varför ska jag?
Jag har helt "enkelt" bara skrivit som det var, just då.
Kommer att använda mig av bloggen till största delen, i alla fall i denna bok. Den har varit en stor del av mitt liv.
När jag så satt och skrev igår kände jag verkligen hur jobbigt det var, det var som att genomleva allt en gång till, både utifrån och inifrån sett.
Ångesten var nästan fysiskt gripbar och tårarna rann mest hela tiden.
Kanske en bra och nödvändig bearbetning av allt som varit.

Nu gäller det bara att hitta någon som vill ge ut den också....
Förslag någon??!?!

Idag!
En stor dag!
Winnerbäck på annexet ikväll!!
Vi är ett gäng som ska gå, Hjärt också förstås!
Vilken superkväll och som jag har längtat!!
Stora näsduken är förberedd!!!
Jag är ju så fjantig och blir så otroligt tagen vid konserter så tårarna brukar rinna. Säkert än värre denna gång då Lasses musik har, nästan maniskt, följt mig dagligen under de senaste 6 månaderna. Hans musik har betytt så mycket för mig glada som ledsendagar.
Innan dess ska jag leverera lite produkter till mina kunder och planera upp verksamheten lite mera. Mera struktur på papper och pinaler, tack!
Så nu e det dusch och prommis med hunden först, sen så!

Förlag förslag tack!!!

Kram så länge!

1 comment:

Anonymous said...

Hej Ima,

du kan nå mig på jessica@jessicakolterjahn.se. Magnus Kolterjahn - är en släkting som jag aldrig har träffat... tyvärr.

Hälsningar/
Jessica