Wednesday, January 13, 2010

Ingen resa är för lång

Ser fram emot att få vara på plats i huset nu.  Två nätter kvar här.
Om 47 timmar har vi nyckeln i vår hand och på väg hem för att sätta nyckeln i låset.
Svindlande tanke!
Men det är en bit kvar...
Igår fm ringde mäklaren och sa att säljaren kan inte längre vara på plats på tillträdesdagen klockan tio på banken.  Han skulle vilja byta tid till klockan 13.
Hahaha jag trodde hon drev med mig, men insåg snart att hon var helt allvarlig.
Jag fick verkligen bita mig i tungan för att inte hetsa upp mig för mycket, det är ju faktiskt inte mäklarassistentens fel.
Jag försökte lugnt, sansat och sakligt tala om för henne att det går faktiskt inte.  Vi har organiserat med flyttbil och flytthjälp från klockan elva.  Vi kan inte börja flytta runt på 20 pers som tagit ledigt, fixat och ordnat, för hans skull.  Han har haft minst lika lång tid på sig som vi att organisera upp detta.
Hon förstod och skulle framföra det och sa att då löser han det ändå på nåt sätt.
Ja, vad ska han annars göra?!
Va?!
Jag tog kontakt med säljaren mitt på dagen och bad om att få komma på torsdag för en sista inspektion innan tillträdet.  Ni vet kolla städningen och få info om all teknisk apparatur plus att barnen faktiskt får se en gång till innan det är dags. Jag fick svar från Mr D att det gick bra "men det är inte städat."
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
????????????
Följdfrågan blev förstås, nehe  och när är det städat?
"Det börjar städas på fredag morgon"
Fick ett utspel!
Lugnade ner mig.  Åkte förbi mäklaren och pratade med de och om min irritation över denna affären som han ständigt ändrat förutsättningarna för.
Rörigt och lite tidspressat... Tyckte även de...
Men vi får våra nycklar den tiden som det är sagt.  De kanske inte har hunnit städa klart, men då får det väl vara så då.
Vi flyttar på fredag.
Idag blir det tvättstugan.. Tvätt av sofföverdrag, sängkläder, gardiner och övrig tvätt.
Nedmontering av sängar och hyllor.
Packning av kläder som inte kommer att användas innan fredag.
Ev en del från köket  också.  I värsta fall blir det väl donken i morgon kväll.
Känns helt underbart, men också konstigt.
Det var ju här jag skulle bo.
Själv, med mina barn.
Jag hade ställt in mig på det och var tillfreds med min funna situation.
Det fanns liksom ingen annan som platsade.
Tills Hjärt dök upp bakom porten.
Ett ögonblicksverk som har förändrat hela dået, nuet och framtiden.
Hade någon talat om för mig, för 1½ år sedan, att jag idag skulle ha fullkomlig kärlek i mitt liv hade jag sagt haha jaja..
Hade de dessutom sagt att vi köpt hus, träffat en ny bekant på "lära-känna-stadiet" och att vi smider planer för framtiden hade jag nog trott att de behövt hjälp.  Detta fanns inte med i min vildaste fantasi!
Men här är jag nu!
Lycklig!
Förälskad!
Kär!
Det kan inte vara bättre än så här!
Kärlek, stjärnstopp, fram och tillbaka.

Bäst att sätta fart nu!
Det blir en sväng till verkstaden med bilskrället också.. Måste byta halvljuslampa (Ne, det går inte själv, har försökt. Såklart hehe) samt två blinkerslampor bak.  Besiktningen hade anmärkning på att de numera ser ut som backlampans härligt ljusa sken.  Det ska visst vara orange...
Tur att man inte ser bakändan så ofta. :-)

Bye for now!

No comments: