Friday, January 1, 2010

2010-01-01

Nu har året börjat!
Mitt 2010.
Vårt 2010.
Gårdagen var fullt upp hela dagen kan man säga.
Jag jobbade mina timmar på morgonen.  Väl hemma började pysslet.
Jag och Hjärt pysslade hela dagen med maten, tvätten (ja, på självaste nyårsafton. Det var inte slagsmål om tvätttiderna kan man väl säga..) och städning.
Lillson var på bio med sin kompis+mamma i Täbban, mellanson fortfarande hos sin pappa så det var bara full fart framåt här hemma.
Lillson var hemma vid två, mellanson kom vid fyra.  Men Storson saknades.
Min förhoppning och förväntan att Storson skulle anta utmaningen att komma hit och äta med oss var det som tog över hela min dag.
Han kom hit!!!!
Efter jobbet, runt halv åtta.
Kände mig verkligen som ett litet barn på julafton.
Det var av så stor betydelse för mig att det inte går att beskriva med ord.
Lycka!
Min älskade stora son.
Vi åt avocado med skagenröra och extra räkor, Hjärtmarinerad oxfilé och potatisgratäng och som dessert Creme fraichetårta på hallonspegel.  Det var mumsigt!!
Efter maten blev det paketutdelning, eftersom vi firade lillejul på nyårsafton i år.
Sedan var klockan plötsligt närmare tolvslaget, så det blev på med kläder, skumpa och glas i händerna och fem pers stormandes ut ur lägenheten.
Storson, Hjärt och jag skålade ut 2009 och in 2010.  Mellanson och lillson var upptagna med annat.  Lillson med sin nya julklapp, digitalkamera, filmandes bomber och granater och en del annat.  Lycka lyste i hans ögon :-)
Sedan blev det faktiskt läggdags.  Vi var helt slut.
Så kvar till idag har vi ost och kex och lite annat smaskigt.
Idag är en softardag, bara.
Lugnt och sansat.  Jag ska jobba i morgon och söndag.  Börjar med halvtid nu så får vi se hur det funkar.  Kommer att bli en väsentlig skillnad i plånboken misstänker jag.

Nu blir det fika och cremefraichetårta!!

2 comments:

Anonymous said...

Önskar er ett underbart, härligt och kärleksfullt 2010!

//Carina & Hansa

Anonymous said...

Låter gott att höra Ima! sköt om dig och de dina! fridens liljor!
kram från enviken /Anna