Wednesday, May 28, 2014

Latmansdagar!

Planerna för idag innefattade ett besök på min arbetsplats och samtal med chefen. Hade jag tänkt. När jag hade lämnat Emil åt jag frukost i lugn och ro och sedan orkade jag inte mera.
Jag låg kvar i soffan med kaffekopp och kladdkaka, nästan hela dagen. Var till affären och köpte en tidning att bläddra i och prommis med hunden i övrigt bara latmansfasoner.  Men jag unnar mig det och anser att jag är värd det.
I brevlådan kom en överraskning från "systeryster" på Gotland.  En finaste skyddsängel. Den ska ha en hedersplats och skydda mig och familjen i fortsättningen. Tack A-C!
På eftermiddagen sprang alla barn hos dagmammegruppen minimarathon och alla fick medalj förstås och fika efteråt. Vädret var ju rena senhöstvädret. Kallt, blåsig och grått
Emil sprang också men lite trött efteråt, men med banan, fika och bulle/kaka så blev det genast bättre :-).
Vi var och tittade och hejjade på förstås.
Maken kör långpass med kvällsjobb idag, jobb imorgon som kan resultera i en hyfsat normal fredag. Emil och jag roar oss själva och ätit rena lyxmiddagen, korv med bröd.
Frågar man Emil vad han vill ha för mat så säger han garanterat "porv". Så jag kom undan enkelt idag,
Snart nattadags för mini och jag ska nog ta ett glas vin och känna in "långhelgen"

Så jag återkommer sen med lite projekt som kanske kan vara på G! :-)

Nu kaffe!

Pöss!

No comments: