Thursday, May 1, 2014

oväntade möten

Annandag påsk, 21 april 2014. En dag som vilken som helst,  egentligen. En kväll då jag inser att knölen är kvar. Det är också en kväll då jag gör något oväntat.
I en av grupperna på facebook är det en kvinna som gärna vill ses och fika på KS under veckan. Hennes mamma skulle opereras på onsdagen och hon var med som stöd och sällskap under vistelsen.
Jag tänkte att eftersom jag ändå planerat (ursprungsplanen)att jag skulle till Ks för mammo och ul på torsdagen så ville jag gärna sällskapa på en fika. Så bestämdes det.
Tisdagen fick jag mitt cancerbesked och tanken att ställa in fikat fanns, men nej, klart vi skulle ses!
Texten ovan är en rad av händelser som hade kunnat ge ett helt annat resultat än det vi gjorde det till. Genom att välja annorlunda.  Våga välja annorlunda.
Jag fick möta och lite lära känna en underbar tjej och kvinna. Hon är mamma, dotter och fru och numera min "storasyster". Det knöts band och en känsla.  Så enkelt och okomplicerat,  trots en komplicerad situation.
Hon bor ganska långt härifrån, men är hela tiden nära.
Jag undrar idag hur man kan bli en sån fin människa,  rakt igenom.  Önskar att jag hade fått lära känna hennes ursprung,  hennes mamma.
Istället skänker jag all min värme, kraft och styrka till familjen som nu sörjer en mammas, mormors och svärmors bortgång efter operationen.
Sov i ro...

A-C, hoppas att det är ok att jag lånar dina ord,
CREA DIEM - Skapa dagen

Ta vara på ögonblicken!  Ett "litet" val kan ge stora ögonblick!

Kram!

💜


3 comments:

Anna-Carin said...

Det är helt ok Ima... Som "systrar" delar vi nu fortsättningen på våra liv och däribland ord... <3

kerstin said...

kram Ima Ta hand o dig kram

Anonymous said...

Har ju inte träffa A-C IRL men den uppfattning jag har fått är densamma som din en underbar kvinna som jag hoppas en dag får träffa <3 Och till dig IMA Kram Katrine