Sunday, December 23, 2012

Dan före dopparedan

Klockan har blivit söndag och 23 timmar och 26 minuter är det faktiskt julaftonsmorgon.
Jag har precis avslutat rullning och stekning av 180 köttbullar.  Goda blev de som alltid när det gäller julköttbullarna.  Undrar vad det är med just de?!  De smakar aldrig så gott under resten av året då jag provar att göra de... Konstigt..

I går bjöds det på tomte tårta på jobbet.  Jag gjorde med mjuk pepparkakatårtbotten, fyllde med lingonvaniljmousse samt glöggmousse.  Spacklade med grädde denna gång och täckte slutligen tårtan med röd sugarpaste.  Vit dekor samt tomtefigur i sugarpaste, vit, röd och svart.  Den blev poppis!  Tog slut på ganska kort stund :-D

Idag har jag även fått in en "första riktiga" beställning, en Nyårstårta :-)
Återkommer med foto och beskrivning av den när den är helt genomtänkt och gjord. :-)
Nu är det sovdags.  Blir en del pyssel i morgon bitti/fm innan jag måste till jobbet.  Jobbar 14-22 i morgon.. Tuffa tider.. I morgon 22.15 då är det JUL!!!
Hem till nygriljerad skinka, en varm glögg och soffmys!!
Helt Lovely faktiskt!

Puss på er!

No comments: