Saturday, December 8, 2012

Jobbarlördag

Äntligen lördag, snart andra advent!
Vi började dagen med pyssel i Emils rum.  Det är på god väg att bli klart.  Planen är klar i alla fall.  Vi har satt upp hyllor och tavlor, ska inhandla en låg bänk, typ tv bänk där han kan ha sina lådor med leksaker (Så att man kan städa lite lättare)  Vimplarna som han fått i present av faster L och som farmor sytt sitter nu på plats. Köpte en liten barnbäddsoffa i helt mjukt material samt en saccosäck som båda passar utmärkt i lillens rum.  Han bara älskar sin soffa!
Eftermiddagen  och kvällen har jag befunnit mig på jobbet.  Slutade kl 22 idag sen blev det hem, gå promenad med hunden och det är -17,5 grader ute.  Hua va det är kallt!!! Hunden gjorde det hon skulle sen ville till och med hon gå in. Bakom vårat hus finns en backe alla kallar för "Norra backen" Det var fullt med ungdomar där som åkte bräda och snowracer, några fotade. Kolsvart ute, -17,5 grader... Var befinner de sig i dagsljus kan man undra... Kul hade de i alla fall, de fick till och med mig att le på min för tillfället stelfrusna mun. Jag trodde läpparna skulle spricka :-)
Nu blir det en varm glögg och sedan hopp i säng, till underbar man och lilleman som sedan flera timmar sussar gott.

Förresten, Emils sprutor gick bra igår.  Vi är nu uppe i högkostnadsskyddets högsta nivå och han har nu frikort på mediciner.  2046 kr fick jag punga ut med denna gång.  Fyra gånger kvar för dessa sprutor, en gång per månad.  Utan kostnad de gångerna. Tack svenska staten för subventionen på medikamenter!!
Sprutorna gjorde såklart jätteont.  Först en i ena benet.  Han sittandes i min famn, jag håller i hans armar.  En sjuksyster som håller i hans ben, en annan sjuksyster som ger sprutan.  Han skrek tills han inte fick någon luft... Pyret.. När han lugnat sig så var det dags för spruta nummer 2, i andra benet.  Då skrek han redan när syster nummer 1 började hålla fast benen... När allt var klart tog mamma fram magiska burken!
En pepparkaka och russin!!! Han torkade tårarna och vips så var det onda som bortglömt. :-)
Ska komma ihåg att ta med magiska burken även nästa gång.

Nu så mina vänner, dags för glögg och sedan nussa kudden! Jobb från klockan 14 i morgon till stängning klockan 22.

Fridens!

<3 p="p">

No comments: