Monday, January 7, 2013

Projekt efter annat

Ja det ena avlöser det andra!  :-)
Mina bakprojekt avlöser varandra.  Vill ju prova allt jag kommer på.
Till min hjälp har jag nu en OBH Nordica hushållsassistent (kallade man det förr i alla fall)  En så där som kan vispa, knåda och blanda.  Min underbara man tyckte att jag skulle ha en sån eftersom det underlättar för mig i det jag vill göra. TACK käre du!!! <3 p="p">
Så idag har jag gjort gumpaste. Helt fantastisk skillnad jämfört med sugarpaste.  Verkar mycket lättare att forma och arbeta med. Ska bli spännande att få arbeta med det.
Testade att göra modelleringschoklad..  Haha ja va e nu det?!  Låter ju knappast som något ätbart, men det är det faktiskt.  Gjorde en på mörk choklad igår och ska göra en på ljus ikväll när jag kommer hem från jobbet. Mycket roligare att göra dekorationsrosor till tårtor med denna, smakar dessutom bättre än SP/GP.
Så foton kommer på det så småningom.
Foton också på tårtan till min chef kommer att finnas här, liksom den beställda nyårstårtan.
En bröllopstårta, i våning, ligger nmäst på tur att göras.  Det blir dock en dummietårta.  Finns ju ingen spom kan äta alla tårtor jag skulle vilja göra :-D
Det kommer att bli några cupcakes till Hjärtebarnsföreningens julgransplundring som är kommande lördag, sen några tårtor lite senare i månaden.
Nu dags att fara å jobba!
Have a good one!!

Kram!

No comments: