Sunday, March 20, 2011

Dagen efter..

Ja sliten kan man säga.
Det är nästan så att man undrar vad man gjorde igår!?
Ja just ja, vi bowlade!
:-)
Två serier hann vi med. Nästan.
Jag var sist ut och skulle rulla iväg mitt näst sista klot.
Tänkte att jag skulle sätta punkt för tävlingen och ja, jag tog nog i lite lite extra, lite mera sats.
Vänster foten hamnade precis på banan när jag skulle stanna vilket i sin tur innebar en mindre luftfärd för min del.
Marken försvann under mina fötter och den hamnade i stället under min svanskota och högra hand.
Jag hann tänka två saker under luftfärden.
Akta Emil.
Akta huvudet.
Lyssnade på bägge och valde att istället platta till bakdelen lite.
Hjärt fick hjälpa till genom att lyfta mig upp för det gick verkligen inte att använda musklerna till att resa sig.
När jag halvlåg där hann jag tänka "Skulle inte förvåna mig om vattnet går nu också"
Det gick ett sus genom lokalen i takt med min luftfärd.  Nä jag märkte det förstås inte,men Hjärt berättade i efterhand. Alla stod ju och väntade på banorna.  Det var ju näst sista klotet på vår bantid.
I fallet lyckade jag få ner alla utom en kägla.
När jag till sist stod upp sa barnen att det var min tur igen och jag kände aj aj aj inte ett till....
Men jag skickade iväg sista klotet och lyckades få ner den sista käglan också.
Spärr!
Sanslös tur.
I det ögonblicket såg jag knappt vart käglan stod för att det gjorde så ont i redan nämnda kroppsdelar.  Hjärt fick hjälpa mig av med bowlingskorna.
Även idag är vänsterbenet svårt att lyfta från golvet.  Svårt att sitta, gå och ligga.  Svårt att göra något med högerhanden på grund av smärtan och känner nog lite som så att räckte det inte som det var?
Men men... Emil verkar må bra.  Det är full rulle i magen och jag har inte mera sammandragningar idag än någon annan dag.  Känner dock mera i ryggen,  när han trycker på från insidan (neråt så att säga..)  Längtar till nästa massage på onsdag undrar om hon kan få nedre delen av skelettet på rätt plats igen.
Tog en prommis med hunden för en stund sen, ingen höjdare smärtmässigt i alla fall.  Dessutom är det ju väldigt halt på sina ställen.  Ska försöka hitta en bekväm position i sängen en stund, sovit illa inatt på grund av den illa valda landningen.
Men jag vann!
Poängen? Nä då låg jag på golvet och ådrog mig hela lokalens uppmärksamhet, ingen hann se.
Vilopaus!'
Hjärt kör sin bandy idag så medan han kör hårt lägger jag mig och vilar :-)
Städa får jag göra i veckan.
So long!

No comments: