Monday, March 21, 2011

Dessa förbaskade hormooooooooner

Nu kan jag i alla fall skylla på de.
Vad ska jag göra sen?
När jag blir arg blir jag inte bara arg.
Jag blir galet arg.
Min lilla telefon som redan är trasig fick sig en extra känga idag, 2 cm från en vattenpöl.
I pölen och den hade dött för gott. Kanske hade varit lika bra för den fungerar ju ändå inte.
I morgon ska jag baka, baka och sen ska jag baka.
Det blir bullar, kakor och mera kakor.
I vanlig ordning skulle man kunna tro att det var terapi,men säga att det är både nytta och nöje denna gång.
(Vilken tur att dessa sammanföll :-)   )
Hjärt och mellanson fyller år på onsdag.  Hjärts systerson på fredag och hjärts pappa på lördag, så på lördag blir det jättekalas hemma hos hjärtesyster.
På söndag får vi ha något lite mindre för resten av släkt och vänner.
Trött trött trött och ont, ont, ont.
Ont att sitta, gå och stå efter min stjärtvurpa i lördags. Skulle kunna undra om allting inuti verkligen höll...
Emil har busat runt i vanlig ordning, i all sin iver ser han till att han får hicka, hela tiden.
Vecka 35 idag!
Enligt statistik och tabeller och professorers utredningar och uppsatser så är han ca 45 cm lång och väger ca 2,5kg.  Så om jag tar bort hans vikt från min viktuppgång har jag gått upp ca 5 kg.  Kanske gått upp något mera denna vecka då...
Sen, i vår, sommar, höst, blir det Zumba träning.  Här ska dansas i vilt tempo! :-)
Idag blir det middag på byn.
En har ju sina craving´s :-)
Humöret kanske blir bättre efter matintag.
Hjärt åker på distriktsmöte/konferens med jobbet igen i morgon och är borta till onsdag.
Så här blir inget födelsedagsfira på onsdag morgon.  Mellanson åker till sin pappa idag.
Trist :-(
Nu, dags för intag

2 comments:

Anonymous said...

Jag älskar dig!
/Din F

Anonymous said...

Kan rekomendera att köpa zumba dvd från www.uffessakerochting.se
Där var det billigt och snabb leverans. Kul och bra att man då kan träna hemma när man vill. -T