Tuesday, November 30, 2010

Busy tuesday!

Inte gjort mycket eller i alla fall inte det jag hade tänkt göra, åtminstone inte allt av det.. :-)
Har gjort en del annat dock :-)

I morse insåg jag att min ryggsäck blir lite lättare vartefter tiden går. Ytterligare lite idag. Skriver skriver och skriver en och annan tår och lättare ångest.  Egentligen många års ångest som jag kunnat släppa lite på idag.
Kanske inte alltid på bästa sätt, men nu är just det gjort.
Efter mångårig terapi kan man tycka att säcken skulle vara tom....  Min terpaeut som jag hade då gav mig nästan diplom i att medvetet eller omedvetet undvika det som var jobbigt (anledningen till varför jag var där egentligen...) Så nä, säcken var och är inte tom.
Jag vet också, egentligen, att det inte är ensamheten i sig som är jobbig, utan ensamheten med mig själv.
Därför tog jag tag i en del i morse, en del av bakgrunden, en ganska betydande del av mitt liv.  
På en gång.  Tjuren vid hornen så att säga.
När det blev runt lunchtid hoppade jag mig in i duschen, ner till centrum för att ta lite nya prover inför läkarbesök om en vecka.  Sen bar det i väg till Arninge för lunch och fika. 
Hela tiden med morgonens skrivande i tankarna, tur jag är kvinna och kan göra flera saker samtidigt. :-)

15:30 hämtade jag upp storson vid skolan, han övningskörde hem, eller först till OPEL verkstaden..
Mmm gissa vad!?  
Jag och bilar..Det verkar vara något jag utsöndrar eller så är det någon som försöker testa mitt tålamod just vad gäller motorfordon, för det är tamejsjutton fel på alla mina bilar oavsett om de är gamla, bättre beggade eller nya!  Det visade sig att "Inspection" (service!) lampan lyste för 1-års service redan nu för att bilen var säljklar i december -09.  Han släckte servicelampan och bad mig komma ihåg att serva bilen i augusti -11......
Ut med hunden för att sedan åter ut i bilen för övningskörning till "det stora blå huset", storson skulle jobba.  
Jag körde tillbaka till Åkersberga för att möta upp smulan i centrum för en, gissa vad?

Nu är jag hemma, dags att varva ner.  
Ska försöka fokusera på de tre arbetsdagar som är kvar denna vecka.
Just nu känner jag mig dock ämlig.
Ont i de tunga benen, sväller upp en del på dagarna, redan.... Hur ska det sluta?
Åderbråcken har blivit massa  massa fler och värre, de gör ont, kliar och gör att benen ser helt deformerade ut.  När det här är klart, och jag hoppas hoppas hoppas får ut lite pengar från min sjuk och olycksfallsförsäkring ska jag fixa mina ben en gång för alla, förhoppningsvis.  
Vägrar faktiskt att se ut så här :-*(
 Ja, jag kanske är lite pryd, men då får det vara så. 
Klippning har jag bokat till i morgon em :-) Allt det andra jag skulle göra men inte gjort, so what?
I morgon är en annan dag.

Kärlek!



No comments: